گوناگون

خراسان‌رضوی امن‌ترین استان‌ کشور است

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: خراسان رضوی امن‌ترین استان‌ کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خراسان، سردار بهمن امیری‌مقدم در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی که در مرکز آموزشی ثامن‌الائمه برگزار شد خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای ناجا در راستای توسعه امنیت توانستیم جزو امن‌ترین استان کشور باشیم.

وی ادامه‌داد: دقت در کشف جرایم و ارتقای عملیات‌های پلیس نشان از تلاش بی‌وقفه نیروهای انتظامی است.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: 65 درصد کشفیات موادمخدر نسب به پارسال افزایش داشته است همچنین در دستگیری قاچاقچیان موادمخدر نیز 19 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه 53 درصد از باندهای توزیع موادمخدر را نسبت به پارسال منهدم کرده‌ایم افزود: در این راستا شناسایی سارقان نیز 35 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی شش ماهه امسال یک میلیون نفر با پلیس تماس گرفته‌اند ادامه داد: در این رابطه 39 درصد افزایش تماس‌های تلفنی مردم با پلیس را داشته‌ایم.

وی همچنین ادامه داد: دستگیری اتباع خارجی غیرمجاز،‌ جمع‌آوری معتادان پرخطر نیز از عملیات‌های شش ماهه امسال بود.

نیروی انتظامی در جرایم با علت‌ها برخورد کند نه معلول

به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: امروزه امنیت به عنوان یک نعمت از اهمیت بالایی برخوردار است و شرایطی که در منطقه و کشورهای همسایه دشمنان اسلام به وجود آورده است شاهد ناامنی هستیم و اینکه کشور ما در امنیت کامل به سر می‌برد برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: امنیت برای پیشرفت جامعه مهم و ضروری است و کشوری که در آن امنیت نداشته باشد نمی‌تواند پیشرفت کند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: وظایف نیروی انتظامی در خراسان رضوی با جمعیت 6 میلیون نفر و مرزهای گسترده و شهرستان‌ها و روستاهای پراکنده که اتباع بیگانه نیز حضور دارند، سنگین است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: پلیس استان به این می‌بالد که پلیس حریم رضوی است و باید این را قدر بدانیم که نیروی انتظامی در تمامی شرایط ماموریت خود را به خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در جرایم باید با علت‌ها برخورد کند نه معلول عنوان کرد: نیروی انتظامی باید تعامل خوبی با دستگاه‌های فرهنگی داشته باشد و به ایمن سازی قشر جوان جامعه بپردازد.

رشیدیان افزود: اعتماد مردم به نیروی انتظامی یک سرمایه اجتماعی است و باید برای این سرمایه برنامه داشت و از آن مراقبت کرد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که پلیس ما یک پلیس دین‌محور است و براساس نگاه و عقیده دینی عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با توجه به شرایط روز جامعه باید در حال به روزشدن و تخصصی‌شدن برود و جنبه علمی پیدا کند.

رشیدیان ادامه داد: پلیس جمهوری اسلامی ایران پلیسی است که در ارتباط با تعامل با مردم برای ایجاد امنیت و افراد در چارچوب قانون امنیت را دنبال می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا