گوناگون

خط تولید 9 واحد مصالح ساختمانی در ایلام بسته شد

81202457 5762933

ˈمحمد مددیˈروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در سه ماهه نخست سال جاری پنج واحد تولیدی متخلف به سبب جعل و نداشتن پروانه کاربرد نشان استاندارد برای محصول های تولیدی خود به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

وی این واحدهای تولیدی را شامل موزاییک سازی، فوم پلی استایرن، شن و ماسه، و بتن آماده دانست.

مددی بیان کرد: اداره کل استاندارد استان ایلام به منظور حفظ سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه، مکلف به پایش فرآورده های مشمول استاندارد اجباری است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایلام یادآورشد: این اقدام طبق تبصره چهار ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران انجام می شود و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت های مقرر، تولید، تمرکز، پخش و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوط و یا بدون نشان استاندارد ایران ممنوع است.

مددی افزود: اجرای این طرح ادامه دارد و مراکز عرضه در بازار مصرف را نیز شامل می شود.

وی ادامه داد: بر پایه ماده 9 قانون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، پخش و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد و یا بدون نشان استاندارد ایران، ممنوع و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعه ها و مراتب جرم و مراتب تعزیر اعم از احضار، وعظ، تذکر، توبیخ، تهدید و اخذ تعهد و حبس از یک ماه تا دو سال و جزای نقدی از 100 هزار ریال تا 50 میلیون ریال به حکم محاکم صالحه محکوم می شود. ک/3

565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا