گوناگون

خلاء های فرهنگی در لرستان برطرف شوند/ ضرورت استفاده از نخبگان

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند شامگاه چهار شنبه در جلسه چگونگی مشارکت نخبگان در مسائل فرهنگی و اجتماعی لرستان با بیان اینکه فعالان و نخبگان فرهنگی استان دغدغه های فراوانی در این حوزه دارند اظهار داشت: در این راستا ما تصمیم گرفتیم که برای رفع این دغدغه ها و نگرانی ها کارگروهی را در استان تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه در این راستا برای راه اندازی این کارگروه از نخبگان و فعالان این حوزه دعوت به عمل آمد عنوان کرد: با تشکیل این کارگروه چگونگی مشارکت نخبگان را برای رفع معضلات و مشکلات موجود در حوزه های فرهنگی و اجتماعی استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

فرهنگ ستون توسعه در هر جامعه است

استاندار لرستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی بیان داشت: مقام معظم رهبری در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ نگرانی هایی دارند که امسال را با توجه به این دو مقوله نامگذاری کرده اند.

بازوند بیان داشت: در این راستا باید عزم ملی و مدیریت جهادی برای رفع چالش ها و نگرانی های موجود در حوزه اقتصاد و فرهنگ استان به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای اقتصاد محسوب می شود تصریح کرد: هر جایی که توسعه ای صورت می گیرد اساس و ستون آن توسعه مقوله فرهنگ است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در استان لرستان خلاء فرهنگی وجود دارد تصریح کرد: به واقع باید گفت که خلع های فرهنگی موجود در لرستان بیشتر از خلع های اقتصادی است.

بازوند با تاکید بر اینکه خلاء اقتصادی موجود در استان باید به وسیله مباحث فرهنگی پر شوند عنوان کرد: در این راستا باید اقدامات لازم برای پر کردن این خلاء اقتصادی در استان با استفاده از نخبگان و فعالان حوزه فرهنگ صورت گیرد.

ضرورت معرفی ظرفیتهای مثبت لرستان

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در ابعاد مختلف در استان لرستان عنوان کرد: در این راستا باید با کمک نخبگان حوزه فرهنگ استان، فرهنگ کار را در راستای کاهش نرخ بیکاری در لرستان ترویج دهیم.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در راستای فراهم کردن زمینه لازم برای جذب سرمایه گذار در لرستان گفت: باید ظرفیتها و پتانسیل های مثبت موجود در لرستان به کشور معرفی شوند.

بازوند با تاکید بر اینکه بزرگ جلوه دادن نقاط منفی به ضرر استان است عنوان کرد: متاسفانه در برخی مواقع ما می بینیم که به مباحث منفی نسبت به مباحث مثبت بیشتر پرداخته می شود و این در حالیست که این یکی از موانع رشد و توسعه استان محسوب می شود.

صدا و سیمای لرستان فعالیت جدی تری در حوزه فرهنگ داشته باشد

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار صدا و سیما در حوزه فرهنگ عنوان کرد: این نهاد می تواند نقش بسیار مهمی در راستای ارتقا حوزه فرهنگ استان لرستان داشته باشد.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت فعالیت جدی تر صدا و سیمای مرکز لرستان در حوزه فرهنگسازی گفت: در این راستا اعضا این کارگروه می توانند برنامه ها، نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقا برنامه های فرهنگی صدا و سیما ارائه دهند.

وی با اشاره ه راه اندازی اتاق فکر چگونگی مشارکت نخبگان در مسائل اجتماعی و فرهنگی در استانداری لرستان بیان داشت: دبیرخانه این کارگروه بر عهده دبیر ستاد اقامه نماز استان لرستان باشد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در جلسات بعدی این کارگروه اعضا با آمادگی و حضور ذهن لازم حضور داشته باشند گفت: در این راستا قبل از تشکیل جلسات این کارگروه دستور کار و موضوع مشخص آن در اختیار اعضا قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا