گوناگون

خودامدادی بهترین راهکار در مواجهه با حوادث طبیعی است

81157336 5683169

ابراهیم تاجیک نوری شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته هلال احمر و صلیب سرخ که در مسجد حضرت جوادالائمه (ع) پاکدشت برگزار شد، گفت: فرهنگ خودامدادی، دگرامدادی و مشارکت مردم در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی نقش مهم و موثری در کاهش تلفات جانی دارد و این امر ضرورت دارد در تمامی امور مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود : یکی از مهمترین برنامه های جمعیت هلال احمر ترﺑﻳﺕ ﺟﻭﺍﻧﺎﻥ و افرادی است که بتوان ند با ترویج فرهنگ امداد و نجات در جامعه ، الگویی مناسب برای جامعه بوده و از میزان تلفات جانی هنگام بلایای طبیعی بکاهند.

وی تصریح کرد : جمعیت هلال احمر تلاش دارد علاوه بر امداد رسانی مستقیم ، به امر آموزش نیز اقدام نماید تا در هر خانواده حداقل یک امدادگر وجود داشته باشد که در این امر مهم مسجد به عنوان مهمترین پایگاه مردمی می تواند یاریگر هلال احمر باشد .

وی گفت : ﻫﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ ﭘﺮﭼﻤﺪﺍﺭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ است ﻭ تلاش دارد فرهنگ و ارزش فداکاری و ایثار را در جامعه نهادینه نماید.

شهرستان پاکدشت به دلیل قرار گرفتن در محور امام رضا در شرق استان تهران و تردد سالانه میلیون ها خودرو عاشقان اهل بیت برای زیارت هشتمین امام شیعیان جهان، بر نقش خدماتی این نهاد خدمتگزار در حوادث جاده ای افزوده است.

تهرام/7254/1457/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا