گوناگون

خوزستان فرهنگ ترافیکی خاص خود را دارد

استاندار خوزستان گفت: استان ما از هر حیث با اهمیت است؛ 44 درصد واردات کشور از نظر وزنی و 17 درصد واردات در خوزستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه​خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: ما متعهد به تامین امنیت اجتماعی در استان هستیم و به​همین منظور قرار شده برای هر نوع خودرو و هر منطقه استان نسخه خاص به منظور تردد در جاده​های استان پیچیده شود.

وی افزود: به منظور اجرای طرح جامع ترافیک در استان بخشی از مساعدت​ها و کمک​ها باید از سوی دستگاه​های دولتی و صنعتی استان و بخشی دیگر باید از سوی کارخانجات استان صورت گیرد.

مقتدایی تصریح​ کرد: ظرفیت جاده​ای در نقاط مختلف کشور مشابه نیست و شباهتی به هم ندارد. خوزستان فرهنگ ترافیکی خاص خود را دارد و برای حل گره ترافیکی آن نیازمند نسخه​ای ویژه برای استان هستیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان​ کرد: با توجه به محدودیت منابع، مهم​ترین برنامه ما برای کاهش تصادفات، بحث آموزش و اصلاح رفتارهای نادرست اجتماعی به عنوان برنامه​ای میان​مدت و کوتاه​مدت است که از ابتدای مهرماه بخش​هایی از این طرح مانند اعمال ممنوعیت سبقت خودروهای سنگین در جاده‌های استان و اعمال محدودیت در سرعت حرکت این وسایط نقلیه که قابل انجام است، عملیاتی می​شود.

وی ادامه ​داد: در کنار اجرای طرح ملی، طرح ترافیک نیز در چارچوب قانون و مقررات تعریف و تدوین می​شود.

مقتدایی گفت: در یک حادثه تصادف 12 نفر کشته می​شوند و از سوی دیگر مشاهده می​شود که در نقاط دیگری در استان در سه حادثه تعرض به هم با اسلحه نیز 12 نفر کشته می​شوند. هر دو حادثه ناشی از رفتارهای غیراجتماعی است. تفاوت این دو حادثه در تناسب جرم و مجازات است. به این معنی که در حادثه تصادف فقط راننده مسبب کشته شدن 12 نفر است، در حالی که نسبت به آن حساسیتی وجود ندارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا