گوناگون

خیار ورامین با کد 16 رقمی وارد بازار مصرف می شود

81193357 5747350

محمد حسین تاجیک روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح، محصول خیار گلخانه های منتخب ورامین شناسنامه دار شده و با درج کد 16 رقمی تمام مراحل از تولید تا مصرف قابل شناسایی و رصد خواهد بود.

وی گفت : با استفاده از این کد 16 رقمی می توان کشور، استان ، شهرستان ، روستا ، مرکز خدمات ، کلینیک ، کشاورز تولید کننده محصول و حتی گلخانه این محصول را نیز پیگیری کرد .

تاجیک افزود: با اجرای این طرح ، تلاش می گردد تا محصول سالم تولیدشود.

وی تصریح کرد: سلامت محصولاتی که دارای این کد 16 رقمی می باشند از سوی کلینیک گیاه پزشکی تأئید می شود که در گلخانه ای که این محصول تولید گردیده یا سم استفاده نگردیده و یا در صورت استفاده ، سم به صورت موضعی و با دوره ماندگاری پائین استفاده گردیده است به طوری که اگر در گلخانه ای به طور مثال دو بوته دچار شته زدگی شود فقط همان دو بوته سم زده می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین بیان داشت: در حال حاضرمحصول چهارگلخانه شهرستان ورامین با مساحت 4 هکتار با این کد وارد بازار شده است .

تاجیک گفت: کشاورزان برای تولید محصول سالم سموم گران تری تهیه می کنند تا سلامت مردم تضمین شود ولی محصول تولیدی این کشاورزان از نظر قیمت با سایر محصولات کشاورزی و عادی تفاوت قیمتی نداشته و محصول آنان تنها به مصرف داخل می رسد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین اظهار کرد: اگر صدا و سیما به جای چیپس و پفک ، در هنگام پخش سریال های پربیننده تفاوت این گونه محصولات را به مردم ارائه دهند ، یقینا اقبال مردم برای تهیه این محصولات بیشتر خواهد شد .

تهرام/7254/ 699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا