گوناگون

دانش دیپلماسی و روابط خارجی به مدیران قزوین منتقل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین صمیمی ‌فر در جلسه شورای اداری استان قزوین که روز پنجشنبه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهارداشت: مأموریت اصلی وزارت امور خارجه انجام امور دیپلماسی و تعامل با سایر کشورها و ایجاد تسهیلات و روانی امور ایرانیان مقیم خارج است.

IMG12291498

وی افزود: با توجه به سیاست تمرکز زدایی و ارائه خدمات روانتر به شهروندان در زمینه امور مربوط به خارج از کشور، سفرهای خارجی و مسائل اتباع بیگانه با تجربه موفقی که در راه اندازی نمایندگی ها در برخی استانها از جمله اصفهان، شیراز و مشهد تجربه موفقی بدست امد و به روان سازی امور منجر شد.

صمیمی فر بیان کرد: در این راستا هیجدهمین نمایندگی وزارت خارجه با توجه به ظرفیت های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و دانشگاهی در قزوین ایجاد شد تا بتوان به مردم خدمات لازم را ارائه کرد.

وی یادآورشد: برای راه اندازی نمایندگی وزارت خانه چند شاخص ضروری است که داشتن فرودگاه بین المللی، داشتن تبعه خارجی و هم مرزی با دیگر کشورها از جمله آنهاست که قزوین به دلیل برخورداری از دانشگاه بین المللی و دانشجویان خارجی، ظرفیت های خوب صنعتی و کشاورزی و گردشگری با مساعدت وزیر خارجه وقت دکتر صالحی مستعد راه اندازی این نمایندگی شناخته شد.

مسئول نمایندگی وزارت خارجه تصریح کرد: با توجه به قابلیت های کشاورزی، صنعتی و گردشگری این نمایندگی می تواند در خصوص تسهیل در روادید بازرگانان و تجار استان و یا دعوت از تجار خارجی نقش موثری ایفا کند و تمامی کارهایی که باید در تهران صورت می گرفت را در قزوین ارائه کند.

IMG18485932

صمیمی‌فر تصریح کرد: نمایندگی وزارت خارجه همچنین می تواند هیئت های خارجی را در تنظیم قراردادها با ارائه راهنمایی لازم یاری کند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

وی گفت: در آمد و شدهای هیئت های خارجی نیز با تجربه لازم آمادگی داریم در زمینه تشریفات همکاری لازم را داشته باشیم تا با رعایت ضوابط دیپلماسی شان استان و نمایندگان تجاری، اقتصادی استان حفظ شود.

این مسئول بیان کرد: با وجود قابلیت های کشاورزی آمادگی کامل داریم برای هیئت های کشاورزی که به کشورهای دیگر سفر می کنند تسهیلات لازم را فراهم کنیم که تجار کشمش و تولید کنندگان و گروههای گردشگری می توانند از خدمات نمایندگی برخوردار شوند و در کوتاهترین زمان کارهای مرتبط را انجام دهند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین اظهارداشت: در اعزام هیئت های ورزشی به خارج هم امکان ارائه خدمات مناسب وجود دارد که اعلام آمادگی می کنیم.

تقویت امور تشریفاتی در قزوین ضروری است

صمیمی فر تصریح کرد: توجه به تشریفات در روابط خارجی از مسائل مهمی است که می تواند به تقویت جایگاه مسئولان استان و تنظیم روابط خارجی کمک کند که در این راستا به نظر می رسد نیازمند برکزاری دوره های آموزشی هستیم تا نحوه برخورد با هیئت های خارجی را آشنا شویم.

وی گفت: با دعوت از مسئولان وزارت خارجه برای حضور در جلسات شورای اداری تلاش می کنیم اطلاعات دیپلماسی مدیران استان را تقویت کنیم که این کار در اعزام و دعوت از هیئت ها موثر خواهد بود.

IMG12291440

صمیمی فر بیان کرد: نمایندگی وزارت خارجه در استان به مسائل حقوقی و کیفری شامل ازدواج، طلاق، تولد و فوت ایرانیان و زندانیان خارج از کشور هم رسیدگی می کند که در استان هم این مسائل قابل پیگیری است.

وی تصریح کرد: مسائل مربوط به اتباع خارجه و پیامدهای امنیتی آنها در استان از دیگر فعالیتهای تحت پوشش نمایندگی وزارت خارجه در قزوین است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین در پایان گفت: یکی از برنامه‌های این دفتر معرفی استان برای سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و هم استانها و نیز افراد خارجی است تا برای سرمایه گذاری در قزوین تشویق شوند که این کار با روشهای دیپلماتیک موثر خواهد بود.

نمایندگی وزارت خارجه در استان در 16 مرداد ماه سال 92 در خانه فرهنگ امیرکبیر قزوین افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا