گوناگون

دبیرشورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدرخوزستان: مرگ برای همسایه نیست، خانواده ها هوشیارباشند

81206431 5769912

سردار محمدرضا اسحاقی چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاران در اهواز افزود: تک تک فرزندان ما نیاز به مراقبت، راهنمایی و افزایش آگاهی درخصوص خطر افتادن به دام مواد مخدردارند و خانواده ها با خودپایی و خودمراقبتی می توانند در حوزه پیشگیری از غلتیدن جوانان خود به دامن این بلای خانمان سوز بسیار تاثیرگذار عمل کنند.

وی یادآورشد: رویکرد امسال نیروی انتظامی به این حوزه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است به این معنا که تک تک اعضای جامعه باید به این امر حساس شده و با خودپایی و خودکنترلی در وهله نخست و مراقبت از فرزندان و اطرافیان در مرحله بعد، پیشگیری های لازم در زمینه این حوزه از آسیب های اجتماعی را داشته باشند.

فرمانده انتظامی خوزستان همچنین با بیان اینکه رسانه ها نیز در تبیین این ضرورت و افزایش حساسیت ها دراین حوزه می توانند نقشی تاثیرگذار ایفا کنند، تصریح کرد: فضای مجازی و برنامه های ماهواره ای مختلف که در کنار جنبه های مثبت، کارکردهای منفی هم درترویج هنجارهای مغایر با معیارهای سلامت اخلاقی و رفتاری دارند فضا را برای تشویق جوانان به مصرف مواد مخدر تحت عنوان تفریح و …فراهم می کنند ازاین رو نظارت خانواده ها حساسیت واهمیت مضاعفی پیدا می کند.

وی افزود: بهره گیری از توان مشارکت و همیاری فعالیت های سازمان های مردم نهاد هم دراین حوزه می تواند تحول آفرین باشد و ورود افراد دارای وجهه و جایگاه اجتماعی یا کارآفرین ظرفیت خوبی دراین زمینه فراهم می کند.

سردار اسحاقی افزود: علت اینکه مبارزه 30 ساله با هیولایی چون مواد مخدر، هنوزهم دارد قربانی می گیرد این است که همیشه این حس وجود داشته که همه فکر می کنند ازاین آسیب مبرا هستند .

وی با اشاره به فعالیت 80سازمان مردم نهاد در حوزه درمان اعتیاد و 40سازمان مردم نهاد دیگر در حوزه فعالیت های فرهنگی مرتبط با این پدیده اجتماعی گفت:می توان با استفاده ازاین ظرفیت ضمن افزایش حساسیت ها ،به ارتقای آگاهی ها و توان مقابله اجتماعی نیزکمک نمود.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان خاطرنشان کرد: در لایه پنهان جامعه شاهد قتل عام جوانان و فروپاشی خانواد های بسیاری دراثر این بلای خانمان سوزهستیم، مواد مخدر دستاویز مورداستفاده اصحاب زر و زور در جهان امروزی است و گردش مالی عظیم ناشی ازاین تجارت مرگبارسالانه 500تا 600میلیارد دلار سود خالص دارد و این درآمد از ابتلای 200تا250میلیون نفر جمعیت به این بلا ناشی می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدرخوزستان گفت:امروز سوئ مصرف مواد مخدر بعد از فقر و رشد جمعیت،محیط زیست و فعالیت های هسته ای، ازجمله تهدیدهای بزرگ فراروی جامعه بشری است و بیش از 10 میلیون نفر در چرخه تولید و توزیع و قاچاق موارد مخدر دخیل هستند .

سردار اسحاقی گفت: مافیاهای مواد مخدر تحت پوشش سیاست های جهان خواران درحال فعالیت اند و سالانه چهارهزار و 500میلیارد دلارگردش مالی دارند.

وی یادآورشد:در سال گذشته چهار تن و 650کیلو انواع مواد مخدر دراستان کشف و ضبط شد که درمقایسه با سال قبل ازآن نشان از 11درصد افزایش کشف دارد.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال نیز در سه ماهه اخیر یک هزار و526کیلو انواع مواد مخدر دراستان کشف شد و496 نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر-پنجم تیرماه- گفت: به این مناسبت برنامه هایی دراستان اجرا می شود و علاوه براین ما دریک نوبت دیگر در دی ماه نیز برنامه هایی با این محوریت اجرا می کنیم.

سردار اسحاقی توضیح داد: علت این امر نیز اهمیت جامعه هدف کودکان و نوجوانان حاضر در سیستم آموزش و پرورش است که دراین هفته به خاطر تعطیلی مدارس به آن ها دسترسی نداریم ولی در طول سال تحصیلی می توان دریک طرح ویژه به آنان پرداخت.

643/641

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا