Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

درمان تنبلی چشم با یک بازی های رایانه ای کمپانی اپل !

درمان تنبلی چشم با یک بازی های رایانه ای کمپانی اپل در حالی انجام پذیر است که این یافته جدید محققان نشان می دهد که په کودکانی دچار تنبلی چشم یا آمبلیوپی هستند که از طریق این بازی می توانند بینایی خود را تقویت و بهبود بخشند. برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.بازی های رایانه ای با اینکه معایب بسیار بزرگی هم دارند اما می توانند درمان تنبلی چشم کودکان باشند که البته کودکانی که با این روش تحت درمان قرار گرفتند پس از دو هفته بیناییشان تقویت یافته و تنبلی چشم آن ها نیز بهبود یافت است.

درمان تنبلی چشم اگر چه باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد اما باید دانست که در محموع تنبلی چشم یا آمبلیوپی معمولا سه درصد از کودکان را درگیر خود می کند. این بیماری زمانی رخ می دهد که یکی از چشم ها سالم و دیگری درگیر بیماری های مختلفی مثل دوربینی، نزدیک بینی (آستیگماتیسم)، انحراف چشم (استرابیسم) و یا عدم شفافیت مسیر بینایی باشد.

درمان تنبلی چشم

امکان درمان تنبلی چشم با افزایش سن کاهش می یابد بطوری که حداکثر سن درمان آن ۱۲ تا ۱۵ سالگی است. البته شاید در آینده تحقیقات جدید بتواند امکان درمان این بیماری در بزرگسالان را نیز فراهم کند. در درمان های استاندارد کودکان باید برای دوره مشخصی چشم سالم خود را با پچ های خاصی ببندند تا چشم دیگر تحریک به فعالیت گردد و پس از مدتی بهبود یابد. ولی این یافته اثبات کرده است که نتایج بهتری نسبت به روش های استاندارد می دهد و تنها به دو هفته تمرین و بازی نیاز دارد.

در این تحقیق، ۲۸ کودک مبتلا مورد تحقیق قرار گرفتند. تعدادی با روش بازی های رایانه ای و بقیه با روش های استاندارد تحت درمان بودند. و در انتها نتایج مورد مقایسه قرار گرفت تا مشخص گردد کدام روش کارایی بهتری برای درمان کودکان مبتلا داشته است. تحلیل و مقایسه نتایج نشان داد که روش های استاندارد خیلی ثمربخش نبوده و درمانی که کودکان را به استفاده از هر دو چشم وادار کند، بهتر از درمانی است که در آن تنها از یک چشم استفاده می‌شود.

درمان تنبلی چشم

بازی مورد استفاده نامش Dig Rush است. در این بازی کاربر بدون اینکه به موانع اطراف مسیر برخورد کند می بایست در جستجوی طلا باشد. اما تنها چشم تنبل بطور واضح طلاها را می بیند و چشم سالم با وضوح کمتر آن را می بیند. برای انجام این بازی عینک های خاصی استفاده می شود که همین عینک ها موجب بهبودیشان می گردد.

منبع : thenewsmarket

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا