Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

هک بهترین گوشی اندرویدی جهان تنها در یک دقیقه + عکس

هک بهترین گوشی اندرویدی جهان تنها در یک دقیقه توسط یک گروه هکری در چین انجام شد . این گروه که از دسته هکر های کلاه سفید هستند جزئیات این هک را برای رفع باگ موجود به شرکت گوگل نیز ارسال کرده اند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

هک بهترین گوشی اندرویدی یعنی پیکسل روز گذشته در رقابت های هکری PwnFest در سئول انجام شد . تیم Qihoo 360 که از کشور چین در این رقابت ها شرکت کرده بود توانست با استفاده از روزنه zero-day در این گوشی کدی را روی آن نصب و اجرا کرده که دسترسی های زیادی را در بخش اپلیکیشن ها به هکر می داد .

در این هک آنها پس از نصب و اجرای کد از راه دور نرم افزار گوگل پلی را روی گوشی اجرا کرده و همچنین گوگل کروم را باز کردند . سپس پیغامی نیز از طرف تیم Qihoo 360 روی صفحه گوشی ظاهر شد . توجه داشته باشید که این اتفاق می توانن روی تمامی گوشی های اندرویدی که در اختیار ما نیز است بیوفتد .

گروه Qihoo 360 در این رقابت ها نشان دادند که چطور می شود با استفاده از این باگ منیتی به تمامی اطلاعات شخصی ، تماس ها و پیامک ها دسترسی داشت . آنها در این مسابقه جایزه ۱۲۰ هزار دلاری را در این بخش بدست آوردند و خیلی زود اطلاعات خود را برای رفع باگ zero-day  در اختیار گوگل قرار دادند .

هک بهترین گوشی اندرویدی جهان تنها در یک دقیقه

این گروه نابغه نه تنها سیستم عامل اندروید را هک کردند بلکه اپلیکیشن سافاری اپل را در سیستم‌ عامل MacOS Sierra و همچنین  ادوبی فلش، و مرورگر مایکروسافت  را نیز هک کردند که خبر از امنیت پایین آنها می دهد .

در مجموع گروه هکر های کلاه سفید Qihoo 360 با این هک ها توانستند ۵۲۰ هزار دلار جایزه از رقابت های PwnFest  کسب کرده و قدرت خود را در این زمینه نشان دهند .

با شنیدن اخبار هک بهترین گوشی اندرویدی نظر شما در مورد امنیت سیستم عامل های مختلف و امکان هک و نفوذ به آنها چیست ؟ اگر تجربه ای در این زمینه داشته اید آن را با ما به اشتراک بگذارید …

منبع : thehackernews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا