Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

فسیل دایناسور بالدار با ۷۰ میلیون سال قدمت کشف شد + عکس

کشف فسیل دایناسور بالدار با ۷۰ میلیون سال قدمت، در حالی به خبر داغ برخی خبرگزاری ها تبدیل شده است که بخش های زیادی از این فسیل به دلیل استفاده کاگران ساختمانی از مواد منفجره برای تخریب سنگ ها از بین رفته است. این فسیل ارزشمند، اژدهای گل آلود نام گرفته است. برای مشاهده ی توضیحات بیشتر با میهن پست همراه باشید.فسیل دایناسور بالدار کاملا بصورت اتفاقی کشف شد . کارگران یک ساختمان در جنوب چین، که مشغول تخریب سنگ های زیربنا با استفاده از مواد منفجره بودند، قسمت های زیادی از فسیل یافت شده را نابود کردند. از فسیل عظیم الجثه مشخص است که این حیوان بالدار بوده و زیر مجموعه ای از دایناسورهاست.

نام چینی این دایناسور «تونگتیانلونگ ایموسوس» است که برگردان فارسی آن «اژدهای گل‌آلود در جاده‌ای رو به آسمان» می باشد. تحقیقات بر روی این فسیل حاکی از آن است که این فسیل قدمتی بین ۶۶ تا ۷۲ میلیون سال دارد.

جالب است بدانید فسیل بزرگترین موجودی که تاکنون روی کره زمین زندگی کرده در می ۲۰۱۴ در آرژانتین پیدا شد. طول این دایناسور ۴۰ متر و ارتفاع او ۱۶ متر بوده است. این دایناسور عظیم‌الجثه که وزن او حدود ۸۷ تن تخمین زده می‌شود، گیاه‌خوار بوده و احتمالاً در آخرین دوره حیات دایناسورها بر روی کره زمین می‌زیسته است. فقط استخوان ساق پای او به اندازه قد یک انسان است. این فسیل متعلق به یکی از گونه‌های تایتاناسورهاست که در دوره کرتاسه زندگی می‌کرده است، این دوره حدود ۶۵ میلیون سال پیش بوده است و ۷۰ میلیون سال به طول انجامیده است.
کشف فسیل دایناسور بالدار با 70 میلیون سال قدمت
عکس تخیلی از دایناسور بالدار

خبر کشف فسیل دایناسور بالدار  آنچنان ارزشمند است که مجله «نیچر ساینتیفیک ریپورتز» در روز پنج شنبه یکی از تیترهای اصلی خود را به آن اختصاص داده بود. باستان شناسان معتقدند که اژدهای گل آلود در حالی که برای نجات خود از گل و لای دست و پا می زده جان داده است.

از جنبه ی دیرینه شناسی، چین کشوری قدرتمند و دارای اعتبار جهانی است. چنانکه بسیاری از اکتشافات فسیلی جانداران در این کشور بوده است. و بسیاری از دایناسورهای پردار که اجداد پرندگان امروزی هستند در این کشور کشف شده است.

منبع : presstv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا