Mihanpostپژوهشیپیشنهاد سردبیرسیاسی

تحلیل زبان بدن اوباما و ترامپ در اولین نشست رسانه ای بعد از انتخابات !

تحلیل زبان بدن اوباما و ترامپ در اولین نشست رسانه ای بعد از انتخابات در حالی مورد توجه رسانه های قرار گرفته است که یک روزنامه انگلیسی بنه نام دیلی میل به تحلیل تصاویر اولین دیدار میان رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا و رئیس‌جمهور منتخب این کشور، در کاخ سفید پرداخته است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

باراک اوباما رئیس‌جمهوری کنونی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، روز پنجشنبه به منظور گفت‌و‌گو درباره انتقال آرام قدرت، در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند و البته جدای از بیان موضوع خاصی در این نشست رسمی که نشان دهنده اختلاف باشد اما به اعتقاد کارشناسان تحلیل زبان بدن خودش گویا همه چیز است.

تحلیل زبان بدن در تصاویر اولین دیدار میان باراک اوباما و دونالد ترامپ در کاخ سفید، تنش‌های شدید میان دو طرف را نشان می‌دهد و با وجود تعهد باراک اوباما به همکاری با ترامپ و تضمین انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، «بتی وود» کارشناس زبان بدن، نشانه‌های متعدد از تنفر متقابل و بی‌اعتمادی دو سویه را در اولین دیدار میان دو طرف یافته است.

امروزه کارشناسان معمولا برای کاوش شواهدی مبنی بر عدم صداقت یک سخنران، سخنرانی‌ها را ضبط و لحظه به لحظه کوچک‌ترین تغییرات را در حالت چهره و حرکات بدن آن ها تحلیل می‌کنند.

بتی وود موزد در خصوص تحلیل زبان بدن اوباما و ترامپ در اولین نشست رسانه ای بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته:

حالت قلاب شدن انگشتان دست دو طرف، نشانه پایبندی هریک از طرفین به نظر شخصی خود است و نشانه های نومیدی و خستگی درچهره اوباما نمایان است. در چهرۀ ترامپ نیز ترس، جدیت، تنش، بی اعتمادی و کم دیده می شود. روی هم قرار گرفتن دستان رئیس جمهور جدید هم نشان دهنده نیاز او به استراحت است.

بد نیست بدانید که سیاستمداران و مدیران عامل با کمک بازیگران، غالبا یاد می‌گیرند خودشان را به شیوه‌ای خاص ارائه کنند. آن ها می‌دانند علی‌رغم این‌که باید نویسنده‌هایی بسیار باهوش برای سخنرانی‌های‌شان داشته باشند، نحوه‌ی ایراد سخنرانی نسبت به آن‌چه گفته می‌شود، از اهمیتی بالاتر برخوردار است. این مسئله در عصر تلویزیون که دوربین‌ها می‌توانند بر دانه‌های کوچک عرق، جویدن ناخن‌ها، یا اخم‌های گاه و بی‌گاه سخنرانان مهم تمرکز کنند، اهمیتی بیش‌تر یافته است.

منبعdailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا