Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوریهوا فضا

جدیدترین تصاویر نجومی ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی هابل را تماشا کنید

جدیدترین تصاویر نجومی ثبت شده توسط تلسکوپ فضایی هابل را شما مخاطبین گرامی در حالی تماشا خواهید کرد که این تلسکوپ فضایی یکی از متحیرکننده ترین ساخته‌های دست بشری است که تاکنون با کاوش در کیهان، علم ما را نسبت به دنیای اطرافمان هزاران برابر افزایش داده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

Hubble Space Telescope که به اختصار HST نامیده می شود در حالی همه ساله جدیدترین تصاویر نجومی حیرت انگیزی را تهیه و به زمین ارسال می کند،در واقع تلسکوپی است که در سال ۱۹۹۰ توسط شاتل دیسکاوری در مدار گردش قرار گرفت. نام این تلسکوپ از نام کیهانشناسی به نام ادوین هابل گرفته شد و لازم است بدانید که اگر چه هابل اولین تلسکوپ فضایی نبود اما یکی از بزرگترین و پرکاربرد ترین ها به شمار می آید. HST یک برنامه مشترک بین ناسا و سازمان فضایی اروپا می باشد.

جدیدترین تصاویر نجومی در طی سال‌های اخیر بیشتر توسط هابل تهیه شده و این تلسکوپ فضایی شاهد راه‌های غیرواقعی بوده که در آن کارکرد جهان را بازشناخته و از آن عکس تهیه کرده است.

اگر چه برای ما زمینی ها با برآمدن شب و در آسمان صاف و تمیز، با چشمان غیرمسلح هم می‌تواند خوشه‌های ستاره‌ای و ماه درخشان را مشاهده کرد اما در ادامه شما تصاویری حیرت انگیز از فضای بیکران هستی را مشاهده خواهید کرد که این ساختارها که به‌عنوان سحابی نیز شناخته می‌شوند، در طول زمان تغییر شکل یافته‌اند و اشکالی شبیه به مخلوقات زمینی به خود گرفته‌اند. خرچنگ (Crab)، زورق (Carina)، عقاب (Eagle) و شکارچی (Orion) از نمونه‌های برجسته آن هستند.

منبعibtimes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا