Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

توانایی مغز انسان برای نگهداری اطلاعات چه انداره فضا دارد ؟

توانایی مغز انسان در نگهداری اطلاعات چیزی در حدود کل اینترنت است! و این مقدار یعنی دقیقا یک پتابایت .دانشمندان در  تحقیقات جدید خود که  در  انستیتو سالک انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که مغز انسان این گنجایش را دارد که کل داده های موجود در اینترنت را درون خود ذخیره کند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

توانایی مغز انسان بیش از آن چیزیاست که تا کنون تصور می کردیم . اولین تحقیقات در مورد میزان توانایی مغز در ذخیره سازی اطلاعات مربوط به سال ۱۹۸۴ است که در آن توماس لندور طی تحقیقات خود به این نتیجه رسید که مغز انسان می تواند تنها ۱۲۵ مگابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند سپس در سالهای بعد آنها متوجه شدند که توانایی مغز در این مورد خیلی بیش تر از این مقدار بوده و احتمالا در حدود ۱۰ میلیون بایت است .

توانایی مغز انسان  دلیلی بود تا دانشمندان انستیتو سالک در تحقیقاتی کاملا به روز میزان یک پتابایت را برای حافظه مغز انسان بدست آورده اند و جالب است بدانید یک پتابایت به معنای ۱۰۰۰ ترابایت اطلاعات بوده و این یعنی حدودا هر انسان معمولی با یک مغز سالم می تواند تمامی اطلاعات موجود در اینترنت را در ذهن خود نگهداری کند.

آقای  Terry Sejnowski که یکی از دانشمندان این تحقیق است در مورد  توانایی مغز انسان می گوید :

به دست آوردن این اطلاعات مانند یک بمب در حوزه‌ی عصب شناسی صدا خواهد کرد.

آنها برای این آزمایش ابتدا بافت هیپوکامپ موش را بصورت سه بعدی شبیه سازی کرده و مورد مطالعه و بررسی قرار دادند . با این کار دانشمندان متوجه شدند که ظاهر سیناپس‌ های معز می‌ توانند ابعاد را تغییر دهند که این امر باعث چند برابر شدن میزان حافظه خواهد شد . حالا قابل توجه است که بدانید تعداد این سیناپس ها بیش از  ۲۶ عدد است . تا کنون طبق تحقیقات قبلی دانشمندان حدس می زدند تعداد سیناپس ها تنها چند عدد است . با این تعداد از سیناپس ها و توانایی تغییر ابعاد آنها است که توانایی مغز در ذخیره سازی اطلاعات بصورت بالقوه به این مقدار می رسد .

توانایی مغز انسان

آقای Terry Sejnowski همچنین گفت :

در اندازه گیری‌های جدید از میزان حافظه‌ی مغز انسان متوجه شده ایم که این میزان حداقل ۱۰ برابر آنچه که فکر می‌کردیم بوده و حداقل یک پتابایت است؛ چیزی اندازه‌‌ی شبکه جهانی وب.

اما با این همه باید گفت که دانستن اینکه مغز شما بصورت بالقوه توانایی ذخیره سازی این حجم از اطلاعات را دارد به شما کمک نخواهد کرد چیزهایی را که فراموش کرده اید به یاد بیاورید . اما این ها می توانند به دانشمندان برای کشف تکنیک های جدید در جهت افزایش توانایی های مغز کمک کنند ، و یا از تکنیک های آن برای ساخت کامپیوتر های آینده استفاده کنند .

منبع : gadgetnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا