Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

درمان بیماران نخاعی در آینده امکان پذیر خواهد شد + عکس

درمان بیماران نخاعی در آینده در حالی امکان پذیر خواهد شد که دانشمندان موسسه فناوری فدرال سوئیس در لوزان به همراه محققان در دانشگاه بوردو و بیمارستان دانشگاه لوزان با استفاده از یک فناوری جدید توانستند توانایی حرکت را به  دو میمون فلج بازگردانند و این می تواند آغازی برای درمان بیماران نخاعی باشد . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

بیمار نخاعی معلول به کسی گفته می شود که ارتباط میان مغز و ستون فقراتش از بین رفته . اما حالا دانشمندان دانشگاه ها و موسسات مذکور توانسته اند با استفاده از فناوری نوین یک رابط قابل کاشت در بدن بسازند که می تواند آسیب وارد شده به رابط مغز و ستون فقرات را دور زده و در حقیقت بصورت مستقیم فرمان ها را از مغز به ستون فقرات و عصب ها منتقل کند .

جالب است بدانید این پروژه از سال های بسیار دور آغاز شده بود این محققان در اولین قدم توانسته بودند با استفاده از یک ترکیب شیمیایی نخاع حیواناتی مانند موش را احیا کرده و توانایی راه رفتن را به آنها بدهند . اما این ترکیب شیمیایی روی انسان ها عمل نکرد و پروژه با شکست همراه شد . اما حالا پس از چهار سال آنها با کاشت یک تراشه در مغز و یک تراشه در محل آسیب دیدگی نخاعی در دو میمون مشکل بیماری نخاعی را در آنها حل کردند .طبق اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی بطور سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار بیماری نخاعی در سراسر جهان وجود دارد .

دانشمندان این پروژه معتقدند تا پایان همین دهه میلادی یعنی حدودا تنها تا ۳ سال آینده امکان آزمایش این فناوری بر روی انسان نیز فراهم خواهد شد .

اما روش کار این تراشه ها به این شکل است که ابتدا فرمان حرکت عضلات به مغز ارسال شده و تراشه ای که در مغز وجود دارد نوع حرکت آن را تشخیص می دهد سپس فرمانی متناسب با نوع حرکت به تراشه دوم در محل آسیب دیدگی ارسال می کند . در محل آسیب دیدگی تنها ۱ تا ۲ ولت متناوب ایجاد شده و باعث تحریک عضله مورد نظر می شود .

با هم در میهن پست تصاویری از روش درمان بیماران نخاعی را تماشا می کنیم.

منبع : gizmodo

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا