Mihanpostاخبار خودرو

درگزارش کیفی ISQI؛بهمن دیزل صدر نشین تجاری سازها

به گزارش میهن پست – در بخش کامیونت، خودرو ایسوزو NPR محصول شرکت بهمن دیزل که ماه گذشته جایگاه دوم جدول رده بندی کیفی خودروها را به خود اختصاص داده بود در گزارش این ماه و در نبود خودرو ایسوزو P75NPR یکی دیگر از محصولات همین شرکت به صدر جدول صعود کرده است.

در بخش کامیون نیز خودرو ایسوزو NQR یکی دیگر از محصولات گروه بهمن دیزل در صدر جدول قرار گرفته است.

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری به مانند ماه قبل خودرویی تولید نگردیده است.

در بخش خودروهای تجاری باری شاهد کاهش ۱۳٫۸ درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند مربوط به قطع تولید کشنده البرز، کامیون ایسوزو M75NPR و کامیونت ایسوزو P75NPR می باشد.

با توجه به کاهش تولید خودروهای این رده، ارزشیابی این خودروها نیز به میزان ۱۴٫۹ درصد کاهش یافت بطوریکه از ۵ مدل خودروی ارزشیابی شده ۴ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و یک مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.

جدول رده بندی کیفی – گروه تجاری باری

گروه

ردیف

خودرو

شرکت

کدهای ۹ گانه

نمره

سطح

سازنده

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

منفی

کیفی

کامیونت

۱

ایسوزو NPR

بهمن دیزل

۰٫۴

۰٫۱

۰٫۰

۰٫۱

۱۶٫۶

۵٫۲

۷٫۰

۰٫۰

۰٫۰

۲۹٫۳

خیلی خوب

۲

الوند

سایپا دیزل

۰٫۱

۰٫۱

۰٫۰

۰٫۴

۳۰٫۸

۴٫۲

۴٫۴

۰٫۰

۰٫۰

۳۹٫۹

خیلی خوب

کامیون

۱

ایسوزو NQR

بهمن دیزل

۰٫۰

۰٫۰

۰٫۰

۰٫۰

۱۵٫۵

۶٫۵

۷٫۵

۰٫۰

۰٫۰

۲۹٫۵

خیلی خوب

۲

بنز WH

ایران خودرو دیزل

۰٫۰

۰٫۰

۰٫۰

۰٫۰

۲۷٫۰

۳۰٫۷

۸٫۲

۰٫۰

۷٫۶

۷۳٫۵

خوب

کشنده

۱

A7

ایران خودرو دیزل

۰٫۰

۰٫۰

۰٫۰

۰٫۰

۲۲٫۶

۸٫۹

۵٫۷

۰٫۰

۰٫۴

۳۷٫۶

خیلی خوب

9k=

عیوب فنی و عملکردی خودروهای تجاری باری:

در بخش عیوب فنی و عملکردی، کامیونت ایسوزو NPR و کامیونت الوند بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، همچنین میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل روند رو به رشد ۳۳٫۳ درصدی را تجربه نمود که عمدتاً مربوط به کامیونت الوند می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژی شاهد افت ۷٫۷ درصدی هستیم که بیشترین تاثیر مربوط به روند رو به نزول کامیون ایسوزو NQR است. ضمنا کامیونت الوند بیشترین نمره منفی را در این بخش کسب نمود. در بخش بدنه کامیون بنز WH بیشترین نمره منفی را کسب کرد، همچنین در این بخش میانگین نمره منفی ۲۱٫۰ درصد افزایش یافت. در بخش رنگ در ماه جاری کامیون بنز WH بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین شاهد بهبود ۱٫۵ درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر مربوط به کاهش نمره رنگ کامیونت الوند است. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه تجاری باری، روند نزولی ۹٫۷ درصدی را نسبت به ماه قبل داشته است که عمدتا مربوط به قطع تولید خودروهای با کیفیتی همچون کامیونت ایسوزو NPR75P و کامیون ایسوزو NPR75M می باشد.

Z

درنمودار فوق روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه تجاری را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه کشنده A7 بیشترین درصد بهبود و کامیونت ایسوزو NPR هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا