گوناگون

در طرح بیمه سلامت، زایمان طبیعی کاملاً رایگان شد

81182656 5728222

به گزارش روز شنبه ایرنا، دکتر ˈفریبا ملاجعفریˈ در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان فیروزکوه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر اظهارکرد: طرح تحول نظام سلامت همگام با سراسر کشور و به دستور مقام عالی وزارت بهداشت و درمان از تاریخ 15 اردیبهشت ماه در شهرستان فیروزکوه کلید خورد.

وی گفت: در صورتی که افراد تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشند به اداره بیمه سلامت معرفی شده و دفترچه بیمه دریافت می کنند.

دکتر ملاجعفری افزود: در این طرح افرادی که با در دست داشتن بیمه روستایی از طریق سیستم ارجاع به بیمارستان مراجعه کنند فقط پنج درصد هزینه های بستری را می پردازند.

وی ادامه داد: بیمارانی که با سایر انواع بیمه ها به بیمارستان ها وارد شوند و یا بیماران دارنده بیمه روستایی که از طریق سیستم ارجاع وارد نشوند، 10 درصد هزینه های درمان را باید پرداخت کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در این طرح در صورت بیمه بودن افراد، زایمان طبیعی کاملاً رایگان است.

وی یادآور شد: این خدمات فقط شامل ایرانی ها است و شامل اتباع خارجی مقیم کشور نمی شود.

دکتر ملاجعفری خاطرنشان کرد: تا امروز 136 بیمار بستری ترخیص شده در سطح شهرستان داشتیم که 120 نفر آنان با دارا بودن بیمه، تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در طول این مدت بیماران تحت نظر اورژانس نیز 317 نفر بودند که 187 آنان زیر پوشش طرح قرار گرفتند.

این مقام مسؤول تعداد بیماران دارای دفترچه بیمه روستایی از طریق سیستم ارجاع را 20 نفر و خارج از سیستم ارجاع را هفت نفر اعلام و خاطرنشان کرد: بحمدالله این طرح رضایتمندی بیماران را به دنبال داشته است.

وی در خاتمه تصریح کرد: هم اینک این طرح فقط شامل بیماران بستری است و در ادامه بتدریج بیماران سرپایی را نیز پوشش خواهد داد.

تهرام/8142/1457/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا