گوناگون

دشان: مقابل آلمان به فکر انتقام نيستيم

با پايان يافتن مرحله يک هشتم نهايي جام جهاني 2014 برزيل هشت تيم راه يافته به دور بعد حريفان خود را شناختند که در يکي از حساس‌ترين بازي‌ها دو تيم مدعي آلمان و فرانسه بايد مقابل هم به ميدان بروند.

تقابل دو تيمي که سابقه قهرماني در جام جهاني را داشته‌اند از هر نظر مي‌تواند ديداري جذابي را براي فوتبال دوستان رقم بزند، اما يکي از نکات جالب اين بازي مي‌تواند تلاش فرانسوي‌ها براي انتقام گرفتن از آلمان براي باخت در جام جهاني 1982 باشد.

به نقل از ايسنا، دشان، سرمربي فرانسه با بيان اين که به هيچ وجه بازي روز جمعه مقابل آلمان را به عنوان يک ديدار انتقامي نگاه نمي‌کند، گفت: بيشتر بازيکنان من در آن سال متولد نشده بودند. چه مي‌توانم بگويم؟ خود من هم 14 ساله بودم.

در جام جهاني 1982 اسپانيا و در يکي از بازي‌هاي نيمه نهايي آلمان و فرانسه در تقابلي خاطره انگيز به مصاف هم رفتند که ژرمن‌ها در ضربات پنالتي پيروز شده و به فينال رسيدند. بسياري از فرانسوي‌ها هنوز هم معتقدند که حرکت خشن هارولد شوماخر، دروازه‌بان آلمان که منجر به شکسته شدن دو دندان پاتريک باتيستون، بازيکن فرانسه شد، بايد با کارت قرمز داور مواجه مي‌شود. جالب اين که اين دو تيم در دوره بعدي جام جهاني در مکزيک هم در نيمه نهايي به هم رسيدند و آلمان با شکست دو بر صفر فرانسه به فينال رسيد، اما در بازي پاياني مقابل ياران مارادونا کم آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا