Mihanpostپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهسینمافرهنگی

دعوت از لیلا حاتمی برای داور در جشنواره کن

به گزارش میهن پست – شصت و هفتمین دوره جشنواره سینمایی کن با اعلام اسامی داوران بخش رقابتی از لیلا حاتمی به عنوان یکی از داوران این بخش نام برد.

مهر به نقل از هالیوود ریپورتر نوشت: ساعتی پیش اعلام شد جین کمپیون برنده جایزه نخل طلای کن به عنوان رییس گروه داوران بخش رقابتی امسال جشنواره کن، اسامی داوران این دوره را اعلام کرد.

لیلا حاتمی - lila hatami

در کنار لیلا حاتمی بازیگر ایرانی، سوفیا کاپولا کارگردان و ویلم دفو بازیگر آمریکایی، کارول بوکت بازیگر فرانسوی، دویون جون بازیگر کره جنوبی، گائل گارسیا برنال بازیگر مکزیکی، ژانگکه جیا کارگردان چینی، و نیکلاس ویندینگ رفن کارگردان دانمارکی دیگر اعضای گروه داوری امسال را تشکیل می‌دهند.

این چندمین بار است که حاتمی، کاپولا و ویندینگ رفن راهی کن می شوند و روی فرش قرمز پا می‌گذارند. ویندیگ رفن در سال ۲۰۱۱ جایزه بهترین کارگردان کن را برای «بران» به خانه برد و سال پیش با فیلم «فقط خدا می بخشد» در بخش رقابتی کن حضور داشت.

کاپولا کارگردان برنده اسکار در سال ۱۹۹۹ برای «دوشیزه خودکشی می کند» در بخش کارگردانان جوان حضور داشت و در سال ۲۰۰۶ با فیلم «ماری آنتوانت» در بخش رقابتی حاضر بود و سال پیش نیز با «بلینگ رینگ» در بخش نگاه ویژه حضور داشت.

سازمان دهندگان فستیوال با صدور اعلامیه خود در این باره اعلام کردند: کن همیشه چشم اندازی جهانی داشته و به سنت همیشه امسال نیز هشت چهره درخشان از جهان سینما، از چین، کره، دانمارک، ایران، آمریکا، فرانسه و مکزیک در این بخش به داوری می پردازند.

لیلا حاتمی که در مراسم پایانی شصت و پنجمین دوره جشنواره کن  جایزه بهترین فیلم آن دوره را به ماتئه گارونه برای فیلم«واقعیت» اهدا کرد، حضوری مستمر در جشنواره‌های خارجی داشته است.

او علاوه برجوایز متعدد داخلی برنده گوی بلورین جشنواره کارلووی واری برای فیلم «پله آخر»، نامزد جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم های اسیایی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین»، برنده جایزه فیبرشی از جشنواره فیلم پالم اسپرینگز برای فیلم «جدایی نادراز سیمین»، برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم برلین برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» و برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره مونترال کانادا برای فیلم «ایستگاه متروک» بوده است.

وی داوری جشنواره‌های مختلفی را نیز در کارنامه اش دارد که فیلم کوتاه دبی در سال ۲۰۰۱، جشنواره کارلوواری در سال ۲۰۰۶، دوویل در سال ۲۰۱۱، مراکش در سال ۲۰۱۱، کاستندورف در سال ۲۰۱۲، جشنواره رم در سال ۲۰۱۲ و پرتقال طلایی ترکیه در سال ۲۰۱۳ از جمله آنهاست.

این در حالی است که امسال عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی، به عنوان رییس گروه داوران بخش سینه فونداسیون و فیلم این دوره از جشنواره کن انتخاب شده است.

شصت‌ و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا