گوناگون

دلایل افت شاخص های بورس از دیدگاه یک کارشناس

81200459 5759535

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، عظیم ثابت درباره علت افت امروز بورس، افزود: اکنون بازار سرمایه در دوران گذار قرار داشته و جو انتظار از وضعیت آتی مذاکرات هسته ای، قیمت گذاری جدید و افزایش قیمت حامل های انرژی در بازار سرمایه حاکم است.

وی با بیان اینکه اولویت دولت کنترل تورم و نقدینگی و سر و سامان دادن به مذاکرات هسته ای است، افزود: امضا نشدن پیش نویس مذاکرات در ماه گذشته، باعث افت بورس شد و در حال حاضر بازار منتظر ادامه مذاکرات در تیرماه و گشایش در پرونده هسته ای است.

ثابت با اشاره به اینکه در حال حاضر اقتصاد وضعیت انقباضی داشته و در بازارهای دیگر هم خبری نیست، خاطرنشان کرد: باید دوران گذار را پشت سر گذاشت و دید افزایش قیمت محصولات و صنایع مهم و نیز مذاکرات هسته ای به کجا می رود؛ زیرا از ابتدای سال تاکنون چندین بار قیمت گذاری خودرو، سیمان، لبنیات و مواد پتروشیمی مطرح شده اما نتیجه ای حاصل نشده است.

این کارشناس بورس با بیان اینکه در حال حاضر بازار سرمایه با سه موضوع گره خورده است، اظهار داشت: در حال حاضر بورس تهران در انتظار مشخص شدن تکلیف مذاکرات هسته ای، اقتصاد جهانی، اصلاح قیمت های داخلی و قیمت گذاری صنایع با توجه به افزایش حامل های انرژی است و تا تکلیف این موضوعات روشن نشود، نمی توان انتظار رشد قیمت ها را داشت.

ثابت با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین نسبت قیمت به عایدی (P/E ) در بورس تهران به کمتر از 6 مرتبه رسیده است، مشکل فعلی بازار را کمبود نقدینگی دانست و عنوان کرد: حجم معاملات بورس نشان می دهد که حالت انتظار در بازار سرمایه حکمفرماست.

مدیر عملیات بازارگردانی تامین سرمایه آرمان آینده بازار را مثبت دانست و افزود: با تمام این شرایط، آینده بازار سرمایه مثبت است زیرا در یکسال گذشته قدم های مثبتی برداشته شده است. درعین حال، مسئولان باید به بازار سرمایه توجه کنند تا بازار بالندگی و جایگاه خود را حفظ کند.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا