گوناگون

دیابتی های نوع 2 آب میوه بخورند؟

سلامت نیوز:به گفته محققان براي کنترل اين بيماري کافي است پرس غذا را کاهش دهيد. مي توانيد مصرف نان و پاستا را ادامه دهيد به شرطي که در مصرف آن افراط نکنيد.

هميشه آرش در خوردن افراط مي کرد و نمي توانست از مصرف دسرهاي مختلف و کربوهيدرات ها در وعده هاي غذايي صرف نظر کند تا اين که ۵سال پيش به بيماري ديابت نوع۲ مبتلا شد. او اين روزها صبح خود را با صبحانه کم کربوهيدرات آغاز مي کند و به طور روزانه سالاد و تنقلات ساده و چاي بدون شکر مي خورد. ۵ روز در هفته نيز به پياده روي مي پردازد تا عوارض جانبي داروهاي مصرفي کاهش يابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،ديابت نوع۲ بيماري هايي مانند بيماري قلبي، اختلال شنوايي و بينايي به وجود مي آورد. يکي از راه هايي که آرش در پيش گرفت حذف موادغذايي چرب بود. اين اقدام اگرچه قابل تحسين است اما تنها راه مقابله با ديابت نيست.

به گزارش سايت «Prevention»، به گفته محققان براي کنترل اين بيماري کافي است پرس غذا را کاهش دهيد. مي توانيد مصرف نان و پاستا را ادامه دهيد به شرطي که در مصرف آن افراط نکنيد. خيلي از مبتلايان به ديابت تصور مي کنند که به طور کلي بايد از مصرف پاستا و نان بپرهيزند اما اين گونه نيست؛ در واقع بايد مصرف کم مواد غذايي حاوي کربوهيدرات در طي روز را تقسيم کرد. زيرا بدن قادر نيست ميزان زياد کربوهيدرات را تحمل کند. مبتلايان به ديابت بايد به برچسب مواد غذايي دقت کنند زيرا اين کربوهيدرات هاست که به شکر تبديل مي شود. از طرفي مواد غذايي حاوي کربوهيدرات ممکن است سرشار از پروتئين نيز باشد که در اين صورت به بدن کمک مي کند قند آهسته تر جذب شود.

از مصرف سس سالاد، کره يا مارگارين پرهيز کنيد. بيشتر مبتلايان به ديابت يا از اضافه وزن و يا چاقي مفرط رنج مي برند. بنابراين کاهش وزن در ايجاد تعادل در ميزان گلوکز خون موثر است. نوشيدني هاي شيرين بايد از برنامه غذايي حذف شود، حتي اگر آب ميوه تازه باشد. زيرا قند در اين گونه نوشيدني ها نسبت به ميوه اي که مي خوريم زودتر جذب مي شود. در واقع هنگام گرفتن آب ميوه پالپ و فيبر آن حذف مي شود و اين امر باعث جذب سريع قند مي شود،بنا براين ميوه تازه بهتر از آب ميوه است. به گفته محققان شير حاوي کمي چربي، انتخاب بهتري براي مبتلايان به ديابت است زيرا چربي روند هضم را کند مي کند و در نتيجه ميزان جذب قند در خون کم مي شود.

مهمترين نکات

ديابت نوع۲ بيماري هايي مانند بيماري قلبي، اختلال شنوايي و بينايي به وجود مي آورد

مبتلايان به ديابت بايد به برچسب مواد غذايي دقت کنند

نوشيدني هاي شيرين بايد از برنامه غذايي حذف شود، حتي اگر آب ميوه تازه باشد

شير حاوي کمي چربي، انتخاب بهتري براي مبتلايان به ديابت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا