گوناگون

دیوارهای پیش‌ساخته، عایق مناسب حرارتی برای ساختمان‌ها

یک کارشناس عمران گفت: دیوارهای پیش‌ساخته نقش خوبی در عایق‌بندی ساختمان دارند.

«جمشید منیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، خاطرنشان کرد: عایق‌بندی ساختمان یکی از نکات مهمی است که باید در صنعت ساخت و ساز به آن توجه بسیاری کرد، چون با عایق‌کاری در ساختمان می‌توان از هدررفت انرژی جلوگیری کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون در ساخت بیشتر ساختمان‏‌ها اصول را رعایت می‎کنند و شرایط بهتر است، اما باید فرهنگ‎سازی بیشتر شود و ناظران الزامات قانون را رعایت کنند و سازمان نظام مهندسی نظارت‏‌ها را بیشتر کند.

این کارشناس یادآور شد: این نوع دیوارها عایق خوبی هستند و در آن‎ها مواد «پلی‌استایرن» استفاده می‌شود و در داخل این نوع دیوارها مواد عایق صوت و حرارت استفاده شده است.

منیری یادآور شد: استفاده از لایه‎های عایق حرارت در سقف‎ها به‌ویژه سقف بام و سقف پارکینگ یکی از راه‌حل‌های عایق‌کاری است و باعث می‌شود گرما از ساختمان خارج نشود.

وی به عایق‌کاری سیستم آب‌رسانی در ساختمان‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: استفاده از لوله‌های PVC و عایق‌کاری لوله‌ها با قطر زیاد باعث می‌شود حرارت آب از بین نرود و راه‌کار دیگری که می‎تواند از هدررفت انرژی جلوگیری کند استفاده از پنجره‎های دوجداره است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا