گوناگون

ذخیره سد میناب حداکثر تا 2 ماه آینده جوابگوست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان حجم سد استقلال میناب را 66 میلیون مترمکعب اعلام و اظهار کرد: از این میزان تنها 24 میلیون مترمکعب آن حجم مفید است و حداکثر تا دو ماه آینده می‌تواند جوابگوی نیاز مردم شهر بندرعباس باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خلیج‌فارس، محمدباقر حیدری افزود: تا پایان شهریور باید 35 میلیون و 900 هزار مترمکعب آب از سد استقلال برداشت شود که به علت افزایش مصرف، پیش‌بینی می‌شود این میزان به 46 میلیون مترمکعب برسد.

وی با اشاره به برداشت 10 میلیون حجم اضافی آب از سد برای استفاده شهر بندرعباس گفت: با توجه به نبود بارندگی تا فصل زمستان پیش‌بینی می‌شود شهر بندرعباس سه ماه با کمبود آب مواجه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برای مدیریت آب سد استقلال و جلوگیری از کمبود آب از مردم خواست در مصرف آب تا 30 درصد صرفه‌جویی کنند.

حیدری افزود: حجم سد جگین هم‌اکنون 300 میلیون مترمکعب و سد شمیل و نیان 66 میلیون مترمکعب است که از نظر تامین آب کشاورزی مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: از 43 دشت استان 38 دشت به علت افت شدید منابع آب زیرزمینی و برداشت‌های بی‌رویه دشت‌های ممنوعه اعلام شده و پنج دشت نیز با افت شدید روبروست.

حیدری با اشاره به وجود 15 هزار حلقه چاه مجاز و شش هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گفت: امسال 56 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که تلاش می‌شود با کمک مسئولان استانی و ملی و دستگاه قضایی دیگر چاه‌های غیرمجاز نیز مسدود شود.

به گزارش ایسنا، از آب سد استقلال برای تأمین آب شهرهای بندرعباس، بندر خمیر و روستاهای اطراف آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا