گوناگون

رئیس جهاددانشگاهی واحد لرستان: رعایت استاندارد باید فرهنگ‎سازی شود

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه اکثر افراد، تعریف جامعی از استاندارد ندارند، گفت: برای رعایت استاندارد، باید فرهنگ‎سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، سیدعلی نادر دهقانی در نشستی که با مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان در جهاد دانشگاهی برگزار شد، بیان کرد: در استان سازمان‎هایی وجود دارند که کمتر در دید مردم قرار دارند و نقش و جایگاه آنها با اینکه برای جامعه فوق‎العاده حساس هست کمتر در نظر گرفته می‎شود و به نحوی در جامعه مظلوم واقع شده‎اند.

وی اضافه کرد: اداره استاندارد نیز از این دست سازمان‎هاست که بر کیفیت زندگی اجتماعی نظارت دارد اما نقش و جایگاه آن ناشناخته مانده است. متأسفانه اکثر افراد، تعریف جامعی از استاندارد ندارند و با کار آن نیز زیاد آشنا نیستند؛ در این میان قشر تحصیل کرده ما هم از این قائله مستثنی نبوده‎اند.

دکتر دهقانی در ادامه گفت: برای آشنایی افراد با حساسیت استاندارد باید فرهنگ‎سازی شود و با نگاه ویژه‎ و ریشه‎ای به موضوع، آن را پیگیری و بررسی کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‎های جهاد دانشگاهی بیان کرد: این نهاد در حوزه‎های مختلفی کار می‎کند و می‎تواند در زمینه‎های مختلف با اداره کل استاندارد استان همکاری داشته باشد.

دهقانی ادامه داد: در جهت فرهنگ‎سازی باید گام اول را از دانشگاه‎ها شروع کرد و با برگزاری کلاس‎ها و سمینارهایی، دانشجویان و اساتید را با استاندارد و وظایف آن آشنا کرد و جهاد دانشگاهی در این زمینه می‎تواند ظرفیت مناسب و قابل اعتنایی باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا