گوناگون

رازهای جوانی پوست

یک متخصص طب سنتی به راه‌های پیشگیری از پیری پوست اشاره کرد و گفت: مصرف شیر، عسل، زرده تخم مرغ و بادام در کاهش روند پیری بدن بسیار موثر است.

به گزارش فارس، علی حسینی گفت: از دیدگاه طب سنتی از سن 40 سالگی به بعد تغییر مزاج به سمت پیری می رود که می‌توان این روند را به تاخیر انداخت.

وی ادامه داد: بنابراین با کمک دستورات تغذیه‌ای می توان به پوست رطوبت رساند.یکی از این روشها مصرف ماهی است چراکه روغن ماهی ضدپیری و استرس است و اسیدهای چرب امگا3 موجود در روغن ماهی بهترین راه برای تقویت قوای بدنی است.

حسینی گفت: این روغن ماهی از روند پیر شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند و گفته شده مصرف 3 گرم  از این روغن در طول روز لازم است.

این متخصص طب سنتی گفت: همچنین داشتن خواب کافی در طول شبانه روز به روند کندشدن پیری پوست کمک می کند، بنابراین استراحت به میزان کافی و خواب مفید از راه‌های پیشگیری از پیرشدن بدن و پوست به شمار می‌رود.

وی کاهش حجم غذا را در طول روز برای هضم راحت‌تر از دیگر راههای جوانی پوست عنوان کرد و گفت: مصرف شیر،عسل، زرده تخم مرغ و بادام در کاهش روند پیری بدن بسیار موثر است.

حسینی بر استحمام و مرطوب نگه داشتن پوست تاکید کرد و گفت: حمام کردن علاوه بر اینکه باعث آبرسانی و مرطوب شدن پوست می شود بلکه در کاهش استرس و آرام شدن اعصاب نیز موثر است.

وی گفت:یکی دیگر از نسخه های طبیعی و گیاهی درمان چروک پوست و پیشگیری از پیری پوست،استفاده از مخلوط رنده پوست خیار و گلاب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا