Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

رانا فیس لیفت با تغییرات نه چندان دلچسپی به بازار خواهد آمد + عکس 

رانا فیس لیفت با تغییرات نه چندان دلچسپی در حالی روانه بازار خواهد شد که ، این خودرو سدان ، رانا در واقع دومین محصول ملی ایران خودرو بوده است که بر اساس پلتفرم خودروی 206 صندوق دار تولید شده و از موتور معروف TU5 نیز بهره می‌برد. این خودرو که از سال 91 وارد بازار کشور شد، در ابتدا دارای مشکلاتی بود که به مرور زمان اکثر آن‌ ها برطرف شده و هم اکنون یکی از به صرفه‌ ترین خودروهای کشور با لحاط قیمت برای مشتریان ایرانی به شمار می‌رود. موضوعی که با ورود رانا فیس لیفت می تواند در روند خرید بهتر این خودرو تاثیر بیشتر بگذارد.

با این حال و طبق دیده ها و شنیده ها گروه صنعتی ایران خودرو در سال جاری سمند، سورن توربو و رانا فیس لیفت را به بازار معرفی می کند و از طرفی دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز با گیربکس پانچ و اضافه شدن چند آپشن به بازار ورود پیدا خواهد کرد.

رانا فیس لیفت

در این میان تغییرات اعمال شده بر روی رانا فیس لیفت هم که در تصاویر لو رفته ی آن مشاهده می شود شامل: چراغ جلو و عقب، آینه ها و همرنگ شدن ضربه گیر درب ها، دستگیره ها و فرمان جدید است. همچنین رانای جدید مجهز به سیستم کروز کنترل خواهد بود. تغییراتی که برای این خودرو و با توجه به ورود خودروهای متفاوت در بازار برای مشتریان چندان هم دلچسپ نخواهد بود.

رانا فیس لیفت

با توجه به سیاست جدید ایران خودرو، به نظر می رسد که رانا جدید نیز به دی لایت نیز مجهز شده باشد. از طرفی آینه های جانبی خودرو تغییر کرده اند و به چراغ راهنما نیز مجهز شده اند.

در این میان از مشخصه های دیده شده در رانا فیس لیفت می توانند به طراحی جدید قالپاق آن اشاره کرد و همچنان جای این سوال را باقی می گذارد که بالاخره چه زمانی همان رینگ های معرفی شده در سال 1391 بر روی خودرو نصب می شود.

رانا فیس لیفت

آن طور که از تصاویر بیرونی مشخص است، صندلی عقب رانا فیس لیفت از این پس به سه پشت سری که گویا قابل تنظیم نیز هستند، مجهز خواهد شد. از طرفی برخی جزئیات جلو پنجره رانا هم تغییر کرده است و ظاهرا قرار است تا غربیلک فرمان جدید در این خودرو نصب شود.

رانا فیس لیفت

ایران خودرو صفحه کیلومتر شمار رانا فیس لیفت را به طور کلی تغییر داده و نسخه اولیه این کیلومتر شمار را که تا پیش از این تنها بر روی نسخه EL رانا نصب شده بود را قرار داده است. کیلومتر شماری که بسیار زیباتر از کیلومتر شمار فعلی این محصول است که بر روی 206 اس دی نیز نصب می‌شود.

رانا فیس لیفت

 پیش بینی ها نشان می دهد که در صورت معرفی هر چه زودتر رانا فیس لیفت و همچنین اضافه کردن برخی امکانات رفاهی، می توان با در نظرگیری قیمت کمتر از 38 میلیون تومان برای این خودرو در سال جاری، رشد تولید و افزایش تقاضا را برای رانا فیس لیفت دید.

رانا فیس لیفت

از طرف دیگر ظاهرا ایران خودرو تصمیم گرفته تا فروش پژو 206 صندوق دار را متوقف نماید و از این رو مشتریان فعلی 206 صندوق دار در نهایت ناچار به انتخاب رانا خواهند بود، این در حالیست که گزینه دیگر یعنی پژو 207 صندوق دار ایران خودرو نیز در مسیر افزایش شمار تولید قرار گرفته و مشتریان فراری از رانا، چاره ای ندارند جز آنکه با پرداخت بهای بیشتر به سراغ 207 صندوق دار بروند که احتمالا با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه خواهد شد.

رانا فیس لیفت

نکته قابل توجهی که باید در خصوص رانا فیس لیفت اشاره کرد این است که متأسفانه ایران خودرو، از نصب مالتی مدیای 7 اینچی رانا که هم اکنون توسط آپکو به فروش می‌رسد بر روی رانای جدید خودداری کرده و همچنین با کمی دقت می‌بینیم که در تصاویر خبری از سیستم تهویه هوای اتوماتیک نیز نیست. دو تغییری که به راحتی می‌توانست بر محبوبیت فعلی رانا بی افزاید خیال خریداران رانا از بسیاری از مسائل راحت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا