Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

خودرو اچ سی کراس به این دلایل دیگر مشتری پسند نیست ؟

خودرو اچ سی کراس را دیگر همه ایرانی ها می شناسند ، خودرویی چینی ، ایرانی ، فرانسوی و … با ظاهری خاص و مشتریانی خاص که بر خلاف روزهای آغازین معرفی اش توسط ایرانخودرو دیگر کمتر کسی رغبت خرید این خودرو را از خود نشان می دهد. خودرویی که فروش آن از دیدگاه کارشناسان چیزی جز عدم انتخاب توسط مشتریانش برای خرید برندهایی دیگر در این رنج از قیمت عنوان شده است و افت قیمت دسته دوم خودرو نیز نشان از تایید این موضوع است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

اگر قصد خرید خودرو در رنج قیمت 50 تا 60 میلیون را داشته باشید با انواع و اقسام محصولات چینی و ایرانی مواجه خواهید شد که تصیمم گیری شما را دچار مشکل خواهد کرد چرا که همگی این گزینه دارای رنگ و لعاب خوب و همچنین سر شار ازآپشن های گوناگون هستند. اما خودروی اچ سی کراس یکی از گزینه های محتمل شما خواهد بود چرا که اولا این خودرو توسط ایران خودرو بعنوان بزرگترین تولید کننده خودرو کشور عرضه شده و قاعدتا از محاسن بیشتری نسب به رقبا برخودار خواهد بود .دوما توانایی خرید یک خودروی ارزان قیمت اتوماتیک را برای شما مهیا خواهد کرد.اما باید بدانید این محصول جدید ایران خودرودر حقیقت محصولی مشترک با کمپانی دانگ فنگ چین می باشد که در کنار محاسن انگشت شمار از معایب گوناگونی هم برخودار است .ما در این مقاله سعی کرده ایم که معایب اچ سی کراس را به شما معرفی نماییم تا با چشمانی باز به سراغ این محصول شتر گاو پلنگ بروید.

خودرو اچ سی کراسی

اچ سی کراسی که کراس اور نیست : قبلا هم عنوان کردیم که واژه کراس به ابزار تبلیغاتی محصولات چینی در داخل ایران بدل شده تا با این حربه بتوانند محصولات هاچ بک را بعنوان یک کراس اور بفروش برسانند. در حقیقت چینی ها با اضافه کردن چند پلاستیگ سیاه رنگ بی ارزش و افزایش تنها چند میلیمتری ارتفاع خودرو که اغلب بدلیل اضافه شدن ریل سقفی روی می دهد ،واژه کراس را به نام اصلی خودرو اضافه نموده و خودرو را بعنوان یک کراس اور تمام عیار و با قیمتی بسیار بالاتر بفروش می رسانند. برای مثال خودروی هاچ بک برلیانس H320 تنها با استفاده از این حربه و تبدیل شدن نام این خودرو به برلیانس کراس  توانست در کمتر ساعت چند بفروشی عجیب دست یابد .البته در دیگر کشور جهان نظیر فرانسه با رنو ساندروی استپ وی از این حربه استفاده شده است اما از واژه کراس برای فریب خریدران استفاده نمی کنند .اچ سی کراس هم مانند تمامی موارد فوق یک هاچ بک به معنای واقعی بود و به هیچ وجه این خودرو را بعنوان کراس اور اشتباه نگیرید.

ظاهر غیر متعارف : نیازی به تفکر در خصوص ظاهر اچ سی کراس نیست چرا که طراحی این محصول کاملا ناپخته و خام بوده و به هیچ وجه نمی توانید ما بین اجزای ظاهری این محصول هارمونی خاصی بیابید.از دیگر نقاط ضعف اچ 30 کراس  در نمای جانبی کامل مشهود است چرا که بدنه این خودرو از عقب به جلو دارای شیب بسیاری بوده و این خودرو از نظر ظاهری تبدیل به یک ترمز گیر درب اتاق یا همان گوه ای شکل کرده است.

چراغ های عقب این خودرو هم که به هیچ وجه با دیگر عناصر ظاهری هماهنگی ندارد و  دارای زیبایی خاصی نیست.البته طراحان H30 کراس سعی کرده اند به سبک محصولات ولوو چراغ عقب را در روی ستون و تا سقف امتداد دهند که بسیار ناشیانه این کپی برداری را انجام داده اند.

خودرو اچ سی کراسی

موتور ضعیف برای اتاقی بزرگ: اکثر محصولات چینی موجود در بازار ایران از موتور های مناسب و تقریبا بروزی برخودار بوده و بعضا به سیستم پرخوردان یا همان توربو مجهز شده اند.اما ایران خودرو برای اچ سی کراس موتور بسیار قدیمی و نام آشنای TU5 که بر روی  بسیاری از محصولات ایران خودرو از قبیل پژو پارس ،206 و رانا  نصب شده است ، برای این خودرو استفاده کرده است.این موتور 1.6 لیتری قادر به تولید 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن بر متر می باشد.حتما از خود می پرسید که این موتور بر روی 206  عملکرد مناسب داشته است اما باید بدانید 206 حدود 176 کیلو گرم سبک تر از اچ 30 کراس بوده و همچنین طراحی آئرودینامیکی 206 کاملا مهندسی و حساب شده می باشد.این هم بخاطر داشته باشید که تاریخ مصرف این موتور سالهاست که گذشته و چه  بر روی 206 و چه بر روی اچ سی کراس کاملا غیر منطقی است.

خودرو اچ سی کراسی

گیربکس تاریخ گذشته : این روزها استفاده تبلیغاتی از کمپانی مشهور آیسین در محصولات چینی کاملا مرسوم شده است. آیسین شرکتی ژاپنی و سازنده جعبه دنده های مختلف می باشد که در بسیاری از خودروهای برتر جهان از جمله سیتروئن و دی اس بکار گرفته شده است. اما برخی از خودروسازهای چینی به منظور تبلیغات به سراغ محصولات قدیمی این شرکت رفته و جعبه دنده های تاریخ گذشته این شرکت را در محصولات خود بکار می گیرند. جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته H30 کراس از همین قبیل بوده که در سال 2004 تولید آن در شرکت آیسین متوقف شده است.

استاندارد ایمنی نامشخص : همانطور که بارها تکرار کرده ایم ،ایمنی خودرو در تمامی نقاط جهان جزو اصلی ترین گزینه خریداران بوده و از همین رو برندهای معتبر دنیا و بعضا حتی برندهای چینی برای ایمنی بیشتر خودرو، بارها و بارها محاسبات انجام می دهند تا بتوانند در تست های ایمنی سربلند بیرون آیند. اما اچ سی کراس در هیچ یک از تست های موجود در جهان و حتی موجود در چین شرکت نکرده و مشخص نیست که ایمنی این خودر چگونه است. البته باید گفت نسخه سدان این H30 کراس از موسسه تست تصادف CNCAPچینی 3 ستاره ایمنی دریافت نموده اما هیچ آثاری از تست هاچ بک این خودرو در همین موسسه موجود نیست. البته ایران خودرو و دانگ فنگ به منظور ایمنی این خودرو را به مواردی چون 4 کیسه هوا و سیستم های کمکی ترمز مجهز نموده اند اما باید خاطر نشان شویم که مهندسی سازه خودرو از اصلی ترین موارد ایمنی یک خودرو محسوب می گردد.

خودرو اچ سی کراسی

با این حال موارد بالا  که بعنوان معایب اچ سی کراس عنوان کردیم شاید در ایران و برای خریداران خیلی مهم نباشد چرا که بدلیل شرایط حاکم بر بازار ایران و نبود رقابت، بسیاری از اقشار جامعه مجبور به خرید خودروهایی از این دست بوده و موارد ذکر شده نمی تواند مانعی بر سر راه فروش اچ سی کراس محسوب شود. اما دانستن معایب یک خودرو می تواند بر نحوه استفاده شما از این خودرو تاثیر گذار باشد  و علاوه برعمر بیشتر خودرو باعث خواهد شد که متوجه شوید که با یک خودرو تاریخ گذشته غیر ایمن طرف هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا