Mihanpostپزشکیپژوهشیتغذيه

چرا هوس خوردن گوشت سراغ انسان می آید ؟

گوشت قرمز یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در دنیا هست. این گوشت فواید بسیاری دارد و منبع غنی از پروتئین می باشد. نخوردن این گوشت باعث بروز مشکلات و اختلالاتی در فرد می شود ، اما خوردن بیش از اندازه ی این گوشت نیز باعث بروز بیماری های خطرناک خواهد شد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

اگرچه تمام گیاهخواران این علاقه به گوشت را حس نمی‌کنند؛ اما بسیاری از آن‌ها این تجربه را دارند. طبق یک تحقیق گسترده در مورد عادت‌های غذایی آمریکایی‌ها که بودجه آن توسط گروه Humane Research Council تأمین شده بود ، بیشتر افراد گیاهخوار در نهایت به گوشت‌خواری باز می‌گردند. همچنین این تحقیق نشان می‌دهد ۲ درصد جمعیت گیاهخوار هستند و ۱۰ درصد افراد گوشت‌خوارانی هستند که در گذشته گیاهخوار بوده‌اند.

یکی از استادان دانشگاه پزشکی South Carolina در خصوص هوس خوردن گوشت می‌گوید:

بدن انسان، رابطه نزدیکی با نوعی باکتری در روده برقرار کرده و این باکتری، نیاز بدن را تعیین می‌کند». وی اظهار داشت طبق یک تحقیق که اخیراً در نشریه BioEssays منتشر شده، نوعی باکتری در روده وجود دارد که به مغز می‌گوید بدن به شکلات نیاز دارد تا تکثیر سلولی انجام دهد. طبق این نظریه می‌توان گفت احتمالاً همین باکتری مسئول هوس گوشت نیز است. طبق گفته وی، احتمالاً به زودی این فرضیه را مجدداً برسی خواهند کرد. به عنوان مثال، اگر بدن دچار کمبود آهن باشد و از آنجا که باکتری غالب در روده باید زنده بماند، احتمالاً هوس گوشت قرمز می‌کنید.

هوس خوردن گوشت

این استاد دانشگاه تأکید دارد ممکن است رژیم غذایی گیاهخواری در سطح سلولی سالم‌تر باشد. وی‌ می‌گوید: «بدن انسان و این باکتری خاص طوری بهینه‌سازی شده‌اند که هر آنچه می‌خوریم، باکتری هم از آن تغذیه کند». افراد گیاهخواری که احساس می‌کنند رژیم غذایی آن‌ها سالم نیست یا هوس گوشت می‌کنند، ممکن است مواد مغذی مناسب و موردنیاز بدنشان را دریافت نکنند و دچار سوءتغذیه شوند.

یک متخصص تغذیه با این استاد دانشگاه موافق است. وی معتقد است اگر رژیم غذایی افراد گیاهخوار متعادل نباشد، بیشتر در معرض کمبود ویتامین B12 و پروتئین هستند. ویتامین B12 بیشتر در پروتئین‌های حیوانی وجود دارد. همچنین ویتامین B12 بسیار مهم است؛ زیرا کمبود این ویتامین عملکرد سیستم ایمنی را تحت تأثیر قرار داده و حتی ممکن است منجر به بروز نوعی کم‌خونی شود که در آن، سلول‌های قرمز خون که به بافت‌های بدن اکسیژن می‌رسانند، کاهش می‌یابد. همچنین اگر افراد گیاهخوار به اندازه کافی آهن دریافت نکنند، خستگی و احساس ضعف عمومی بدن برایشان پیش می‌آید.

با این حال، غذاهای مبتنی بر گیاهان، مواد مغذی زیادی دارند که با یکدیگر سازگار هستند، مانند پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی. مهم‌ترین نکته‌ای که افراد گیاهخوار بایستی رعایت کنند، مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی از منابع گیاهی مختلف است. همچنین این افراد بایستی از مکمل‌های B12 استفاده کنند. میزان پیشنهاد شده این ویتامین برای گیاهخواران، روزانه ۱۰ میکروگرم است؛ اما از آنجا که این میزان زیاد است، پیشنهاد می‌شود افراد گیاهخوار با پزشک خود مشورت کنند و ببینند آیا دچار کمبود این ویتامین هستند یا خیر.
اگرچه نگه‌داشتن رژیم غذایی گیاهخواری دشوار است؛ اما تحقیقات نشان دادند این رژیم غذایی دارای یک سری مزایا نیز است. طبق یک تحقیق از دانشگاه Loma Linda در کالیفرنیا، هر قدر افراد به گیاهخواری نزدیک‌تر شوند، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته کمتر می‌شود. مؤسسه ملی سلامت آمریکا نیز در سال ۲۰۱۲ یک مقاله منتشر کرد که مزایای مرتبط با رژیم غذایی کم‌چرب و پرفیبر را در مواد مغذی که در رژیم غذایی گیاهخواران وجود دارد، بررسی کرده بود.

اگرچه هر دو نظریه درست است؛ اما بهتر است به اندازه متوسط گوشت مصرف کنید. همچنین تا زمانی که مواد موردنیاز بدن تأمین شود و افراد گیاهخوار از پروتئین‌های منابع مختلف گیاهی استفاده کنند، نیازی به گوشت نخواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا