Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگری

چرا ناسا تصاویر روستای برگان سوئیس را در نقشه های ماهواره ای مات کرده است ؟!

روستای برگان سوئیس را بیشتر گردشگران و علاقه مندان به این حوزه ، خوب می شناسند. روستایی بکر با طبیعتی باور نکردنی که حتی هوای آن را در قوطی می‌فشارند و آن را به مردمی که در مناطق آلوده‌ ی دنیا زندگی می‌کنند ، می‌فروشند. اما نکته قابل توجه در خصوص روستای برگان این است که ناسا در اقدامی عجیب تمامی تصاویر ماهواره ای این روستا را مات و غیر قابل استفاده کرده است . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

روستای برگان سوئیس

در این میان اگر تا به حال به کشور سوئیس سفر کرده باشید ، حتما نام روستای برگان سوئیس به گوشتان خورده و البته لحظات خوبی را نیز صرف عکاسی کردن از چشم‌ اندازهای زیبا و مسحور کننده این کشور خوش آب و هوا و سرسبز اروپایی کرده باشید.

روستای برگان سوئیس

این در حالی است که هر گردشگر در کشور سوئیس به سرعت تصاویر ثبت شده‌ ی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار داده و این گونه لحظه لحظه‌ی مسافرت خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، تصاویری که ناخودآگاه عده‌ای را به حسادت وا می‌ دارند.

روستای برگان سوئیس

اما به تازگی دست اندرکاران روستای برگان سوئیس سیاستی متفاوت را در پیش گرفته که هرگونه عکس برداری توسط توریست ها را با مشکل مواجه کرده است. چرا که در روستای برگان سوئیس  Bergun قانونی جدید وضع شده که به موجب آن عکاسی کردن از مناظر شهری ممنوع اعلام شده و تخلف از آن پیگرد قانونی دارد! مقامات شهر در تأیید این اقدام خود اعلام کردند که عکاسی کردن از چشم‌اندازهای زیبای این شهر و به اشتراک گذاشتن آن ها در شبکه‌های اجتماعی، ممکن است باعث ایجاد احساس نارضایتی و ناخشنودی آن دسته از مردمی شود که شانس بودن در آن نقاط را ندارند.

روستای برگان سوئیس

اگر همچون بسیاری از کاربران شبکه‌ های اجتماعی شما نیز حس می‌کنید که حتی علی‌ رغم این پیام روشن و صریح، باز هم تاب تحمل در برابر وسوسه‌ ی گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن آن را ندارید، بهتر است به این نکته‌ی مهم توجه کنید که سرپیچی از این قانون در روستای برگان سوئیس بی‌ جواب باقی نمانده و خاطیان حتی ممکن است به پرداخت جریمه‌ی ۵ دلاری برای هر تصویر محکوم شوند.

روستای برگان سوئیس

اما نکته‌ای که شاید در پس وضع چنین قانون عجیبی آن هم در روستای برگان سوئیس نهفته باشد، هوشمندی این کمپین برای معرفی این شهر در میان گردشگران است، چرا که به هر حال این مسئله باعث شده مردم بیش از پیش به این شهر توجه نشان داده و در مورد آن صحبت کنند. البته همیشه نیز نمی‌توان با قطعیت روی واکنش مردم به یک رخداد تکیه کرد، همان گونه که بسیاری پیام این قانون را به سوء تعبیر کرده و حتی کار به جایی کشیده شده که یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی این شهر را با کشور کره شمالی مقایسه کرده است.

روستای برگان سوئیس 3

از سوی دیگر به نظر نمی‌رسد چنین واکنش‌هایی ساکنان این شهر را وادار به عقب نشینی از این تصمیم خود کرده باشد، به خصوص بعد از درخواست عجیب شهردار این شهر از ناسا در همین رابطه و در پیام ویدیویی جالب توجه، شهردار برگن در میان حلقه‌ای از ساکنان محلی از این آژانس فضایی درخواست کرد کلیه تصاویر هوایی مربوطه به این شهر را یا حذف یا تار کنند تا مردمی که فرصت مسافرت به آن جا را ندارند، دچار احساس ناراحتی نشوند.

روستای برگان سوئیس

پیتر نیکولای، شهردار منطقه برگان در خصوص روستای برگان سوئیس می‌گوید:

برگان منطقه‌ی زیبایی است. ما نمی‌خواهیم مردم خارج از اینجا را با انتشار عکس از منظره‌های زیبای روستایمان ناراحت کنیم. اما صمیمانه از شما دعوت می‌کنیم تا از برگان دیدن کنید. من بسیار خوشحالم که اهالی برگان از صمیم قلب به شادی همه‌ی مردم توجه دارند و این مسئله باعث افتخار من است.

روستای برگان سوئیس

افراد زیادی معتقد هستند که این در حقیقت ترفندی هوشمندانه برای جذب توریسم این منطقه است اما باید دید که بعدازاین گردشگران تا چه اندازه این فرضیه را اثبات می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا