گوناگون

راهکار هایی برای درمان اشتهای زیاد

2618

اشتهای زیاد و متابولیسم کم ، زمینه ساز چاقی می باشد ، بسیاری از افراد که اشتهای زیاد دارند نگران این مسئله بوده و به دنبال راه چاره ای برای کم کردن اشتهای خود دارند. در این مطلب ترفند هایی عملی برای درمان این مشکل به شما می گوییم.

پرخوری و تغذیه ناسالم، علل اصلی افزایش وزن هستند. بسیاری از کسانی که مشکل تغذیه ای دارند، با مفهوم کلی این مقوله بیگانه اند. آنها معمولا تمایلی به خوردن غذاهای سالم و یا برنامه ای برای این کار ندارند. در نتیجه به خوراکی های مضر روی می آورند و عادت های غذایی غلطی پیدا می کنند. بسیاری از این عادت های غذایی غلط شامل پرخوری احساسی و میل و ویار شدید به غذا خوردن می شوند.

 

 

از شر تنقلات خلاص شوید

وقتی گرسنه می شوید ساده ترین کار ممکن این است که یک پاکت چیپس باز کنید. گاهی اوقات تنها به این دلیل گرسنه می شوید که یخچال شما پر از شکلات و بستنی است. پس لطفی در حق بدن خود بکنید و از شر تمام تنقلات، شیرینی ها و دیگر خوراکی های مضری که شما را چاق می کنند خلاص شوید.

 

 

آب فراوان بنوشید

آب فاقد کالری است و نوشیدن آن به سادگی می تواند اشتها را سرکوب کند. نوشیدن آب در طول روز و هنگام گرسنگی، مغز را فریب می دهد تا فکر کند معده پر است. مطالعات اخیر نشان می دهند کسانی که قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب می نوشند در عرض ۱۲ هفته ۷ کیلو وزن کم می کنند در حالی که این رقم در سایرین ۵ کیلوگرم است. محققان می گویند آب می تواند بسیار موثر باشد چون احساس سیری را به دنبال دارد و موجب می شود غذاهای کم کالری بخورید.

 

 

روز خود را با فیبر و پروتئین آغاز کنید

حجم فیبر در معده به هنگام مخلوط شدن با آب زیاد می شود و شما کمتر احساس گرسنگی می کنید. فیبر همچنین میل شما به خوردن شیرینی را کاهش می دهد.

از سوی دیگر پروتئین بسیار دیرهضم است و تا مدتها شما را سیر نگاه می دارد. مطالعات همچنین نشان می دهند که اگر در وعده صبحانه پروتئین مصرف کنید، تا وعده های غذایی بعدی بیشتر احساس سیری می کنید. بنابراین بهترین روش آغاز یک روز نو این است که صبحانه نان جو و شیر بخورید.

 

 

چای سبز بنوشید

اگر آب دوست ندارید، در طول روز چای سبز بنوشید. چای سبز سرشار از مواد مغذی است و اشتها را کم می کند. چای سبز نیز مانند آب، مغز را فریب می دهد.

 

 

به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب موجب کاهش لپتین در بدن و گرسنگی شما می شود. مطمئن شوید که شبها ۹ ساعت می خوابید تا انرژی خود را بالا نگاه دارید.

 

 

از رنگ آبی استفاده کنید

رنگ آبی به طور طبیعی اشتها را کم می کند. پس دفعه بعد بشقاب های آبی رنگ خریداری کنید.

 

 

ورزش کنید

مردم فکر می کنند ورزش کردن آنها را گرسنه تر می کند؛ اما ورزش نه تنها کالری های اضافی را می سوزاند، بلکه مصرف آنها را نیز کاهش می دهد. ورزش های ایروبیک و کنترل وزن، هورمون های بدن را طوری تنظیم می کنند که موقتا اشتها را کاهش دهند. بر اساس مطالعات سه روز در هفته (هر بار ۶۰ دقیقه) ورزش سنگین می تواند اشتها را تا دو ساعت بعد از بین ببرد. ورزش های ایروبیک هورمون تحریک اشتها (گرلین) را کاهش داده و ترشح هورمون سرکوب اشتها را افزایش می دهند. از سوی دیگر ورزش های کنترل وزن تنها گرلین را کاهش می دهند.

 

 

دندان های خود را مسواک بزنید

بسیاری از مردم بعد از مسواک زدن دیگر احساس گرسنگی نمی کنند. مسواک زدن به شما احساس نشاط و پاکیزگی می دهد و شما را از غذا خوردن منصرف می کند. همچنین غذاهای خاصی (که حاوی اسید سیتریک هستند) به فلوراید موجود در خمیر دندان واکنش نشان می دهند و طعم بدی در دهان ایجاد می کنند. این تغییر مزه به انصراف شما از غذا خوردن کمک می کند.

 

 

اَه اَه! غذا

شاید زیاده روی باشد اما کمترین کاری که در ذهن خود می توانید انجام دهید این است که حالتان از غذا به هم بخورد. دفعه بعد که گرسنه می شوید به یک تصویر مشمئزکننده نگاه کنید.

 

 

افزایش وعده های غذایی

به جای خوردن سه وعده غذای حجیم در روز، دفعات بیشتر و به مقدار کمتر غذا بخورید. به این ترتیب گرسنه نمی شوید و پرخوری هم نمی کنید.

 

 

قرص بخوریم؟

قرص های سرکوب کننده اشتهای موجود در بازار، سیگنال های مغزی را تغییر می دهند؛ اما این قرص ها در طولانی مدت، تاثیر منفی بر سلامتی شما می گذارند. بهتر است از روش های طبیعی استفاده کنید.

 

 

مایعات مغذی بخورید

تحقیقات نشان می دهند که زنان و مردانی که خوراکی های مایع –مانند میلک شیک سویا یا حتی سوپ می خورند، ۵۰ درصد کمتر از کسانی که کالری روزانه خود را از تنقلات به دست می آورند گرسنه می شوند.

اشتها یک پدیده جسمی و روانی است. یکی از ساده ترین راه های کنترل چربی بدن این است که استهای خودتان را کنترل کنید. با رفع گرسنگی و میل به غذا خوردن، کالری دریافتی هر روز شما کمتر می شود و می توانید وزن اضافه خود را کم کنید.

نوشته های مرتبط :

  1. راهکار هایی برای بهبود وضعیت اشتهای کودک
  2. راهکار هایی برای درمان مسئله خجالتی بودن
  3. بررسی راهکار هایی برای کاهش وزن بدون رژیم گرفتن
  4. راهکار هایی برای داشتن ثبات وزنی
  5. راهکار هایی برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر
  6. راهکار هایی برای کنترل خود در زمان عصبانیت
  7. راهکار هایی برای جلوگیری از انحراف جنسی کودکان
  8. راهکار هایی برای رفتار با همسر افسرده
  9. راهکار هایی برای تقویت ارگاسم مردان
  10. راهکار هایی عملی برای کنترل عصبانیت
  11. راهکار هایی برای داشتن عمر طولانی
  12. راهکار هایی برای از بین بردن ترس در حرف زدن
  13. راهکار هایی برای از بین بردن سریع استرس
  14. راهکار های طب سنتی برای درمان سوختگی
  15. راهکار هایی برای بالا بردن سطح اعتماد به نفس
  16. اشتهای خود را با استفاده از این روش ها افزایش دهید
  17. راهکار های طب سنتی برای درمان بیماری پوستی
  18. اگر اشتهای زیادی دارید ، این مقاله را بخوانید
  19. نشانه هایی که نشان میدهد خیلی زیاد آب مینوشید
  20. خوردنی هایی با منابع ویتامین بسیار زیاد

YARPP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا