گوناگون

راه‌اندازی نخستین پایگاه ستاره‌شناسی روستایی

اولین پایگاه ستاره‌شناسی روستایی کشور با حضور چند تن از اعضای مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران، ابوالفضل حسن بیکی مشاور وزیر نیرو و دکتر رستمیان نماینده مردم دامغان و نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روستای ورکیان دامغان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، این پایگاه که به همت دکتر مرتضی ابراهیمی ورکیانی از خیرین دامغانی و در زمینی به وسعت 2500 مترمربع راه‌اندازی شده در مراسمی با حضور مسئولان و فعالان علمی و اعضای انجمن نجوم دامغان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، این مرکز که با هدف ترویج علم و ایجاد پایگاهی غیرانتفاعی برای دوستداران علم و بخصوص علم نجوم راه‌اندازی شده با برخورداری از شرایطی مناسب برای رصدهای شبانه، در آینده می‌تواند پایگاهی مناسب برای علاقمندان به آسمان شب کویر باشد.

همچنین از امکانات این مرکز می‌توان به ادوات نجومی پیشرفته نظیر تلسکوپ، دوربین‌های دوچشمی، ادوات جانبی رصدی نظیر دوربین‌های عکاسی، فیلترهای گوناگون رصد اجرام آسمانی و از همه مهمتر دارابودن آسمان صاف و بدون آلودگی نوری اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین در این مرکز کمپ‌ها و سویت‌هایی برای اسکان گروه‌های علمی در نظر گرفته شده که با هماهنگی قبلی در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا