گوناگون

راه اندازی آزمایشی تصفیه خانه آب پردیس از ماه گذشته/ رفع نگرانی ها از سلامت آب بهشت تهران

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حیدری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که برای نخستین بار با انتقال از مسجد “اهل بیت(ع)” بومهن در مسجد “الغدیر” این شهر برگزار می شد، در حضور جمع کثیری از نمازگزاران اظهار داشت: سال گذشته مشکل آلودگی آب در پردیس حادث شد که این مسئله به مسمومیت تعدادی از شهروندان انجامید.

وی ادامه داد: امسال مسئولان در راستای رفع این مشکل اقداماتی را اجرایی کردند، هرچند هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و مراسم افتتاحیه ای نیز برگزار نشده اما باید این خبر خوش را به مردم شهرستان پردیس داد که تصفیه خانه آب این خطه راه اندازی شده است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به یک ماه از راه اندازی آزمایشی این سامانه خدماتی می گذرد و خوشبختانه مردم پردیس و بومهن از آب شرب جاری در شبکه این تصفیه خانه بهره مند شده اند و افرادی با ذائقه حساس تر می توانند بیش از سایرین این تغییر را احساس کنند.

حیدری افزود: خوشبختانه آب شرب شهرستان پردیس در شرایط استاندارد و خوبی به سر می برد و دیگر مسائل پیش روی منطقه نیز از سوی مسئولان امر در حال پیگیری است.

احداث مصلای پردیس در کوتاهترین زمان

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به طرح مصلای این شهرستان خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه اجرایی شهرستان پردیس احداث مصلای این شهر در کوتاهترین زمان ممکن است تا به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: اما تا آن زمان و از این پس نماز جمعه شهرستان در مسجد “الغدیر” پردیس برگزار می شود و باید از متولیان این مسجد برای چنین پذیرایی شایسته ای قدردانی کرد؛ این مسجد در گذشته نیز محل برپایی مراسم و آیین های مذهبی مختلفی بود که هر یک نقشی بارز در ترویج فرهنگ شهادت برخواسته از بطن تعالیم ارزنده ائمه اطهار(ع) دارد.

این مسئول اضافه کرد: بی شک برپایی نماز جمعه در مسجد الغدیر پردیس انرژی مضاعفی بر توان گذشته این مجموعه است تا با قوت و قدرت بیشتری برای برپایی مراسم مذهبی و ملی اقدام کنند.

ارائه گزارش ماهانه از تریبون نماز جمعه

حیدری از ارائه گزارش ماهانه از عملکرد مسئولان شهرستان در تریبون نماز جمعه خبر داد و گفت: فرمانداری شهرستان دماوند بر خود وظیفه می داند تا دستکم هر ماه یک بار برای ارائه گزارش به مردم شریف، ولایی و شهیدپرور این شهرستان در تریبون نماز جمعه حاضر شود.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: پردیس شهرستانی تازه تأسیس قلمداد می شود از این رو مشکلات بسیاری در منطقه وجود دارد اما در عین حال خبرهای خوشی برای شهرستان در پیش است که در آینده به آنها اشاره می شود.

بومهن شهری تاریخی با مردمانی ولایی

وی ضمن قدردانی از مردم بومهن برای برپای شایسته نماز جمعه در این خطه طی سالیان گذشته خاطرنشان کرد: مسجد اهل بیت(ع) و مردم ولایی، انقلابی و شهیدپرور بومهن طی 18 سال گذشته با شایستگی هر چه تمام برگزار کننده نماز جمعه و پذیرای بسیار خوبی برای نمازگزاران بخش های عمده ای از شمال شرق استان تهران بودند.

این مسئول ادامه داد: بومهن شهری تاریخی با مردمانی دارای ویژگی هایی بارز و برجسته نظیر تعهد و تدین است، شاید برخی افراد نادان سعی بر معرفی این خطه با دیگر عناوین ناشایست را دارند اما خداوند متعال خود ناظر و شاهد است که حرکت های دلسوزانه این مردم طی 35 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نشانه اصالت و تعهد آنها به مکتب ائمه اطهار(ع) است.

حیدری اضافه کرد: حال ضمن تشکر از مردم بومهن از این پس نیز منتظر قدوم مبارک اهالی این شهر در نماز جمعه شهرستان هستیم چراکه این فریضه عبادی سیاسی با حضور شما مردم ولایت مدار و ولایت پذیر پرشکوه برگزار می شود.

مسائل شرعی تنها دلیل انتقال نماز جمعه شهرستان

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به دلایل تغییر محل نماز جمعه شهرستان از بومهن به شهر پردیس یادآور شد: طبق اعلام مسئولان حوزه سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، این فریضه الهی که پیش از این در شهرستان پردیس و همچنین بخش رودهن از شهرستان دماوند به صورت واحد برگزار می شد، باید از یکدیگر منفک می شد.

وی ادامه داد: با توجه با ابلاغیه مذکور فاصله شرعی میان مساجد شهرهای همجوار بومهن و رودهن از دو شهرستان همسایه اسباب بروز ایراد در مسائل شرعی را فراهم می ساخت، از این رو نماز جمعه شهرستان از بومهن به پردیس منتقل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا