گوناگون

راه اندازی مجدد مراکز علمی تعطیل شده از برنامه های مهم وزارت نیرو است

81199021 5757019

«علی اکبر مهاجری» روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق آذربایجان غربی افزود: باید زمینه ارتقای همه جانبه نیروی انسانی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی، در آینده جواب خواهد داد، افزود: باید گام های موثری را در مسیر کارهای پژوهشی و علمی در حوزه وزارت نیرو برداریم.

مهاجری اظهار کرد: هم اکنون آموزش نیروی انسانی، یکی از مهمترین گام هایی است که باید در کنار ارتقای پژوهشی برداریم و به این موضوع در وزارت نیرو توجه ویژه داریم.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو همچنین به چالش آب در کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت آب آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها، بهتر است، به طوری که بحران خاصی در حوزه آب و برق در این استان مشاهده نشده است.

مهاجری گفت: امیدوار هستیم از سوی مدیران زیر مجموعه وزارت نیرو، مشکلات موجود در این عرصه برطرف شود و خدمت رسانی بیشتری به مردم صورت گیرد تا زمینه رضایت بیش از پیش آنان فراهم شود.

«کیومرث دانشجو» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز در این نشست گزارشی از وضعیت منابع آب استان ارائه کرد.

شرکت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت توزیع نیروی برق، نهادهای زیر مجموعه وزارت نیرو در آذربایجان غربی هستند.

اطلاعات موجود حاکی از آن است که هم اکنون یک میلیارد و 476 میلیون متر مکعب آب در پشت 12 سد استان وجود دارد که این میزان نزدیک به 72 درصد ظرفیت دو میلیارد متر مکعبی سدهای استان است.

همین اطلاعات نشان می دهد، سد بوکان با 718 میلیون متر مکعب، سد آغ چای قره ضیاء الدین با 175 میلیون مترمکعب و سد شهرچای ارومیه با 158 میلیون مترمکعب بیشترین آب پشت سدها را به خود اختصاص داده اند.

8137/581** 1551 **

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا