گوناگون

شهر بازرگان به گمرک ریلی بین ایران و ترکیه تبدیل می شود

81199025 5757022

«حسین فروزان» عصر پنجشنبه در مراسم تقدیر از برندگان و برگزارکنندگان همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو اظهار کرد: در سفر رییس جمهوری به کشور ترکیه، موافقت نامه اجرای این طرح بین روسای جمهوری ایران و ترکیه به امضا رسید.

وی با بیان اینکه هر دو طرف متعهد به احداث راه آهن در خاک خود و اتصال آن در مرز بازرگان شدند، افزود: ایران با احداث 140 کیلومتر و ترکیه با ساخت 210 کیلومتر خط آهن می توانند خلیج فارس را از این طریق به مدیترانه و دریای سیاه وصل کنند.

فروزان اضافه کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران و ترکیه خطوط آهن خود را به همدیگر متصل کنند، از یکسو به دریای سیاه، مدیترانه و آب های آزاد جنوب ایران متصل می شوند و از سوی دیگر با شرق و کشورهای تاجیکستان و قرقیزستان و در نهایت کشور چین ارتباط ریلی پیدا می کنند و بستر مناسبی برای ارتقای ظرفیت های حمل و نقلی منطقه فراهم می شود.

حجت الاسلام «ایوب رنجبری» امام جمعه ماکو و حجت الاسلام سید «محمد هاشمی» امام جمعه شوط هم در این مراسم از حضور گسترده مردم ورزش دوست منطقه در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو قدردانی کردند و حضور پر شور و گسترده مردم را در این همایش، زمینه ای برای توسعه اتحاد و همدلی بین مردم عنوان کردند.

در ادامه این مراسم ضمن تحویل یک دستگاه خودرو به برنده نخست همایش پیاده روی خانوادگی ماکو، 275 جایزه دیگر به برندگان این همایش اهدا و از برگزارکنندگان آن تجلیل شد.

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو 9 خرداد ماه جاری با حضور گسترده مردم علاقه مند به ورزش پیاده روی در شهر ماکو برگزار شد.

شهر بازرگان در 20 کیلومتری غرب ماکو واقع شده است و مهم ترین مرز زمینی ایران به اروپا از طریق کشور ترکیه محسوب می شود.

7128/581** 1551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا