Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیر

راه های تقویت حافظه و هوش را بشناسید

راه های تقویت حافظه و هوش در حالی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که هر کس باید برای جلوگیری از زوال مغز آنها را بشناسد. در این مطلب از میهن پست این راهکارها را به شما آموزش خواهیم داد. در ادامه با ما همراه شوید.

هوش خود را با آرامش تقویت کنید

استرس را از خود دور کنید. با کاهش استرس می توانید به آرامش بیشتری برسید و به این صورت حافظه و هوش شما نیز تقویت خواهد شد. اگر ذهن شما دائما درگیر چیزی باشد آرامش نخواهید داشت و ذهنتان باز نخواهد بود. به همین دلیل حافظه خود را نیز کاهش می دهید.

راه های تقویت حافظه و هوش

برای مغز رژیم ذهن بگیرید

یکی از بهترین راه های تقویت حافظه و هوش رژیم غذایی صحیح است. ماهی های پرچرب، میوه هایی که دارای رنگ تیره هستند و بخصوص سبزیجات از بهترین موارد این رژیم خواهند بود.

 با یک رژیم غذایی سالم می توانید هوش و حافظه خود را تقویت کنید به شرطی این رژیم غذایی را بصورت مداوم حفظ کنید.

راه های تقویت حافظه و هوش

یادگیری پیوسته برای تقویت حافظه

ذهن نیز مانند بدن برای تقویت شدن نیاز به تمرین دارد. یادگیری بهترین تمرین برای مغز است. تلاش کنید تا هر روز چیزی یاد بگیرید. نیازی به حل مسائل پیچیده نیست کافیست تا تنها روزانه یک یا دو بازی سودوکو حل کنید و یا اینکه با حل جدول از ذهن خود کار بکشید.

انجام ورزش هوازی را فراموش نکنید

ورزش کردن باعث می شود مغز شما موی رگ های جدید بسازد. این موی رگها مغزتان را تقویت می کند. حتی اگر در سنی هستید که فکر می کنید ورزش کردن برایتان دیر است آن را شروع کنید و این کار می تواند بیش از 2 سال از زوال عقل جلوگیری کند.

حتی آزمایشی وجود دارد که نشان می دهد شروع ورزش در بیش از 60 سالگی موجب شده در یک دوره 4 ماهه تمرکز افراد بسیار بیشتر شود.

تقویت طبیعی حافظه با خواب کافی

یکی دیگر از راه های تقویت حافظه و هوش داشتن خواب کافی است. از ذهنتان کار بکشید اما نگذارید بیش از حد خسته شود. هر زمان که احساس خستگی کردی کمی استراحت کنید. حتی خواب های کوتاه به اندازه کمتر از 1 ساعت در بهبود عملکرد حافظه تاثیر فوق العاده ای دارد.

راه های تقویت حافظه و هوش

منبع: lifehack

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا