Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیر

سلامت دستگاه گوارش خود را با رعایت این نکات حفظ کنید

سلامت دستگاه گوارش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از بیماری هایی که در آینده ممکن است به سراغ هر کسی بیاید از نا سالم بودن دستگاه گوارش نشات می گیرد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

غذاهای پر چربی را کمتر مصرف کنید

اگر رفلاکس اسیدی و سوزش معده دارید احتمالا به دلیل مصرف غذاهای پرچرب است. شما باید از لبنیات گرفته تا گوشت از مواد غذایی کم چرب استفاده کنید تا دستگاه گوارش سالم تری داشته باشید.

هیدراته بودن بدن را فراموش نکنید

مصرف زیاد آب به کسی ضرر نخواهد زد، اما اگر مقدار کمی آب در هر روز میل کنید برایتان خوب نیست. هیداراته نگه داشتن بدن منجر به سلامت دستگاه گوارش شما خواهد شد.

کنترل استرس را یاد بگیرید

استرس چاشنی این روزهای زندگی همه مردم جهان است. استرس ضررهای جبران ناپذیری به بدن خواهد زد. یاد بگیرید که چگونه می توانید با کاهش استرس روزهای بهتری داشته باشید.

سلامت دستگاه گوارش

مواد غذایی فیبر دار استفاده کنید

جذب مواد غذایی به بدن از طرق دستگاه گوارش انجام می شود. شما می توانید با مصرف مواد فیبردار همچون سبزیجات و میوه ها فرآیند جذب را بهبود ببخشید و از دستگاه گوارش سالم تری بهره ببرید.

با آرامش غذا میل کنید

شما باید بخوبی غذا در معرض بزاق دهان قرار دهید و این کار تنها با جویدن درست امکان پذیر خواهد بود. توجه داشته باشید که این کار موجب شکسته شده چربی ها شده و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

برنامه غذایی هفتگی داشته باشید

سلامت دستگاه گوارش با برنامه های نا منظم غذایی که فکر نشده باشند امکان پذیر نیست. با کمک یک دکتر تغذیه و با بررسی نیازهای بدن خود بهترین برنامه غذایی را ایجاد کنید.

ورزش کنید

ورزش در سلامت دستگاه گوارش و فرایند هضم غذا تاثیر فراوانی دارد. اما سعی کنید تا بصورت مداوم در هر روز حتی کمتر از 30 دقیقه به ورزش بپردازید تا آثار فوق العاده آن بر روی سلامتی را مشاهده کنید.

سلامت دستگاه گوارش

خواب کافی و منظم

حتما می دانید که نباید پس از غذا خیلی زود بخوابید. اینکار به گوارش شما لطمه ها بسیار زیادی خواهد زد. اما در کنار این مورد باید به منظم بودن خواب نیز توجه کنید. همچنین سعی کن حداقل 7 ساعت را در هر روز بخوابید.

عادت ‌های بد را به مرور ترک کنید

مصرف الکل، سیگار کشیدن، مصرف کافئین بالا، دیر و یا بسیار سریع غذا خوردن عادت های بدی هستند که هر کسی از وجود آنها باخبر است. اما شما می توانید با یک برنامه ریزی آرام به مرور زمان آنها را ترک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا