Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ربات همدم سالمندان با نام هوگو توسط محققان پرتقالی ساخته شد

محققان پرتقالی به تازگی موفق به ساخت ربات همدم سالمندان شده اند . این ربات برای افراد بالای ۶۵ سال که تنها و مستقل زندگی می کنند کاربرد زیادی  دارد. در ادامه برای مشاهده تصاویر و  توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

ربات همدم سالمندان که به نام هوگو نامگذاری شده به تنهایی توانایی حرکت در فضای خانه را  داشته و قادر به تشخیص انسان و اشیا از یکدیگر است. این ربات توانایی شنیدن ، دیدن و صحبت کردن را دارد و حتی قادر است احساسات خود را نیز بروز دهد و از سوی دیگر ربات هوگو با تحریک فعالیت های مغزی ، افراد سالمند را به تحرک وا می دارد ، بدین صورت امید به زندگی را نیز در آنها بالا می برد .

گونسالوس مارتین ، مهندس برق این پروژه در مورد قابلیت های ربات همدم سالمندان گفت  :

هوگو توانایی ترکیب صدا های مختلف با هم را داشته و همچنین می تواند بصورت دقیق کلمات را از هم تشخیص دهد . این توانایی باعث می شود این ربات با فرد سالمند به صحبت بنشیند و ارتباط مناسبی با او بگیرد .همانند همه ربات های هوشمند  این ربات نیز مجهز به سنسور های تشخیص دما بوده و دمای خانه را بصورت مرتب بررسی می کند . در صورت نشت گرمایی ، باز بودن در یخچال و یا روشن بودن اجاق گاز با نمایش اخطار های لازم فرد را از وجود خطر در خانه مطلع می سازد و ویژگی جذاب دیگر هوگو در قابل کنترل بودن آن از راه دور است .

ربات همدم سالمندان

همچنین خانم سالمندی که اکنون ۷۹ سال سن دارد و حدود ۱۰ سال پیش از یک سکته مغزی جان سالم به در برده ، روزهای سالمندی و تنهایی خود را بطور آزمایشی با ربات هوگو سپری می کند . وی در رابطه با این ربات می گوید :

حضور هوگو در خانه حالم را بهتر کرده است و این ربات می تواند  وسیله ای را که در خانه گم می کنم ، پیدا  کنه و پس واقعا این ربات مفید و کاربردی است.

ربات همدم سالمندان

نظر شما در مورد این ربات همدم سالمندان چیست ؟ بنظر شما این ربات می تواند یک سالمند را از تنهایی در بیاورد ؟

منبع : businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا