Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

هفت سیاره مشابه زمین در نزدیکی منظومه شمسی کشف شد ؟

ناسا در کنفرانس جذاب و مهمی که شب گذشته داشت خبر از کشف هفت سیاره مشابه زمین داده است که تا کنون در ۳ سیاره از آنها نشانه هایی از حیات یافت شده و گفته می شود احتمالا این سیاره ها قابل سکونت هستند . در ادامه با میهن پست همراه باشید تا جزئیات یکی از مهم ترین و و هیجان انگیز ترین اخبار سال ۲۰۱۷ را برای شما بازگو کنیم .

هفت سیاره مشابه زمین که به تازگی توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر شناسایی شده اند دارای شباهت های بسیار زیادی با کره زمین هستند به همین دلیل گمانه زنی ها را در احتمال سکونت موجودات فرا زمینی در این سیاره ها بیشتر کرده است. این خبر جدیدی است که ناسا به عنوان یک خبر هیجان انگیز در صفحه توئیتر خود اعلام نموده است.

این هفت سیاره خارج از منظومه شمسی ما قرار دارند و ۳۹ سال نوری نیز با کره زمین فاصله دارند . این سیارات همگی در ابعاد زمین بوده و همانند منظومه شمسی به دور ستاره ای شبیه به خورشید می چرخند. دانشمندان ناسا این منظومه جدید را Trappist-1 نام گذاری کرده اند .

هفت سیاره مشابه زمین

با توجه به اینکه در چند سال اخیر تحقیقات و جستجو ها در سطح بسیار وسیعی برای یافتن حیات فرا زمینی ها صورت گرفته است می توان در آینده ای نزدیک شاهد کشف منظومه های بیشتری بود و این نکته بسیار پر اهمیت است که شاید دیگر باید منتظر ارتباط با فرا زمینی ها باشیم . در همین ابتدای سال ۲۰۱۷  اخترشناسان خبر از وجود  آب در سیاره ای که فقط ۵۰ سال نوری با ما فاصله دارد ، داده اند. با این همه دانشمندان ناسا معتقدند منظومه Trappist-1 جزو هیجان انگیز ترین رخداد فضایی در چند سال اخیر بوده که می تواند ما را به وجود حیات در سیاره های ناشناخته امیدوار کند.

نظر شما در مورد کشف این هفت سیاره مشابه زمین چیست ؟ بنظر شما حیات فرا زمینی وجود دارد یا خیر ؟ نظر خود را با ما به اشراک بگذارید…

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا