Mihanpostپیشنهاد سردبیرسینما

بازتاب گسترده دومین جایزه اسکار اصغر فرهادی در رسانه‌های جهان

در حالی که این روزها ورود ایرانی ها به کشور آمریکا ممنوع شده است و مراسم اسکار نیز به همین واسطه و با حضور فیلم فروشنده اصغر فرهادی با هاشیه هایی همراه شده بود بالاخره اسکار بهترین فیلم خارجی برای دومین‌ بار به «اصغر فرهادی» فیلمساز ایرانی تعلق گرفت و به دلیل عدم حضور فرهادی در این مراسم این جایزه ارزنده بازتاب گسترده ای در رسانه‌های جهان داشته است . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

دومین جایزه اسکار اصغر فرهادی اگر چه این بار غیر قابل پیش بینی بود اما روزنامه‌ها و نشریات خبری متعدد به اعطای جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۷ به فیلم «فروشنده» ساخته «اصغر فرهادی» پرداختند.

جایزه اسکار اصغر فرهادی
دومین جایزه اسکار اصغر فرهادی برای فیلم فروشنده توسط وی فتح شد

جایزه اسکار اصغر فرهادی از نگاه شیکاگو تریبیون : اصغر فرهادی که در جوایز اسکار غایب بود و با «فروشنده» جایزه برد ، خواستار همدلی شد. این درحالی است که این نشریه خبری در ادامه به زیرساخت سیاسی که بر اعطای جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار به «فروشنده» تاثیر گذاشت، اشاره کرد و سپس از «انوشه انصاری» فضانورد زن ایرانی که به نمایندگی از «فرهادی» سخنرانی او را در مراسم اسکار خواند، نام برد.

فراموش نشود که در خبر منتشره توسز این نشریه همچنین از «فیروز نادری» از مدیران سابق ناسا که به همراه «انصاری» جایزه اسکار «فرهادی» را دریافت کرده نام برده شده است.

روزنامه «ایندیپندنت» نیز در خصوص اسکار اصغر فرهادی اینگونه تیتر زد : وقتی «فروشنده» اسکار بهترین فیلم خارجی را برد ، «اصغر فرهادی» قانون ضدمهاجر «ترامپ» را هدف قرار داد و فیلمساز ایرانی پس از وضع این قانون از سوی رئیس جمهور، مراسم اسکار را بایکوت کرد.

جایزه اسکار اصغر فرهادی
فیروز نادری از مدیران سابق ناسا و انوشه انصاری فضانورد ایرانی نماینده فرهادی در مراسم اسکار بودند

«لس انجلس تایمز» که پیش از این با تیتری کنایه‌ آمیز به توییت‌های «دونالد ترامپ» اشاره کرده و به نقل از مدیر کمپانی «سونی» نوشته بود: اخبار کذب ، اسکار را به «اصغر فرهادی» می‌دهد ،‌ برنده شدن دوباره کارگردان ایرانی فیلم «فروشنده» را در این رقابت‌ها تیتر کرد.

مجله «پیپل» هم درباره جایزه اسکار اصغر فرهادی نوشت : کارگردانی ایرانی که در مراسم اسکار شرکت نکرد، در سخنرانی دریافت جایزه‌اش قانون “غیرانسانی” ضدمهاجر «ترامپ» را مورد هجمه قرار داد. این نشریه همچنین کلیپی را درباره علت عدم حضور «فرهادی» در مراسم اسکار ۲۰۱۷ تهیه و منتشر کرد.

«فیگارو»،‌ «گاردین»، «واشینگتن اگزماینر»، «اسلیت مگزین»، «نیوز ۱۸»، «تی‌وی گاید»، «یوروپ ۱»، «پاریسین»، «پرمیر» و «رادیو لوکزامبورگ» از دیگر رسانه‌های بین‌المللی بودند که کسب اسکار بهترین فیلم خارجی از سوی «فرهادی» را تیتر کردند.

البته فراموش نشود که تصویری از عباس کیارستمی کارگردان سرشناس و فقید سینمای ایران در جریان مراسم اهدای جایزه‌های اسکار ۲۰۱۷ پخش شد و در ویدئویی که درباره یادبودها در جریان برگزاری هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار منتشر شد، تصویری از عباس کیارستمی، کارگردان نامدار ایرانی نیز دیده شد.

عباس کیارستمی کمی پیش از درگذشت، در تاریخ ۴ جولای ۲۰۱۶ (۱۴ تیر) در فرانسه، برای عضویت در شاخه کارگردانی آکادمی اسکار دعوت شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا