Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینظامیهوا فضا

هواپیما جت مافوق صوت ناسا به نام QueSST در حال ساخت است + عکس

سازمان فضانوردی آمریکا با همکاری شرکت لاکهید مارتین در حال ساخت یک هواپیما جت مافوق صوت عجیبی است که هنوز جزئیاتی از آن به بیرون درز نکرده است.  این در حالی است که آخرین‌ باری که یک جت مافوق صوت مسافری که تا به امروز پرواز درآمد ، اوایل قرن ۲۱ بوده و بعد از بازنشسته شدن هواپیمای جت مافوق صوت کنکورد ، دیگر هیچ هواپیمایی جایگزین آن نشده است . در ادامه یا میهن پست همراه شوید.

اکنون سازمان فضایی آمریکا در حال آزمایش یک هواپیما جت مافوق صوت ناسا به نام QueSST در آزمایشگاه آیرودینامیک شرکت لاکهید مارتین است. این هواپیما که قرار است سرعتی معادل ۱/۶ ماخ یعنی بیش از یک و نیم برابر سرعت صوت که معادل ۱۵۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود، داشته باشد.

هواپیما جت مافوق صوت ناسا

مرحله آزمون‌های آیرودینامیک دست کم تا ۶ ماه دیگر ادامه می‌یابد و در صورتی که نمونه مقیاس کوچک این هواپیما بتواند از تونل باد به سلامت عبور کند، دو سازنده آن به فکر پیشرانه جت خواهند بود. کل این پروژه در شرایطی قابل اجراست که بودجه موردنیاز آن به تصویب رسیده و تأمین شود اما بدون بودجه، تا این جای کار به خوبی پیش رفته و قرار است در صورت موافقت‌ها، این هواپیما از سال ۲۰۲۰ در آسمان جهان به پرواز درآید.

منبع  NASA

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا