Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت ربات چهارپا که در حرکت به اندازه حیوانات انعطاف پذیر است ؟

همه ما معمولا از حرکت ربات ها تصویری خشک و خشن در ذهن داریم اما به تازگی شرکت بوستون دینامیکز موفق به ساخت ربات چهارپا شده که در حرکت به اندازه حیوانات انعطاف پذیر است . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

ساخت ربات چهارپا توسط شرکت بوستون دینامیکز انجام شده است . این ربات فوق العاده دارای انعطاف پذیری بی نظیری بوده که تاکنون در هیچ ربات دیگری وجود نداشته . ویژگی جذاب این ربات جدید در این است که می تواند هنگام حرکت در یک مسیر به سادگی روی سطح مرتفع تری جهش کرده و حرکت خود را بدون هیچ مشکلی روی سطح جدید ادامه دهد .

این ربات چهارپا تقریبا شبیه به چهارپایان طراحی شده اما همانطور که در تصاویر می توانید مشاهده کنید در حقیقت دو پای عقبی آن چرخ هستند و دو پای جلویی نیز با استفاده از فناوری هیدرولیکی باعث حرکت ربات می شوند .

ساخت ربات چهارپا

سرعت این ربات در حدود ۱۴ کیلومتر در ساعت است و دو متر نیز ارتفاع دارد . ربات می تواند وزنی معادل ۴۵ کیلوگرم را به سادگی جابجا کند و با هر بار شارژ کامل نیز تا ۲۴ ساعت بدون توقف حرکت می کند . این مشخصات برای یک ربات بسیار جذاب محسوب می شوند .

ساخت ربات چهارپا به گونه ای انجام شده است که ربات در هر لحظه می تواند روی دو پا از چهار پای خود ایستاده و حتی حرکت نماید . چرخش های ناگهانی ، قابلیت خم شدن توانایی پرش با استفاده از چهارپا از ویژگی هایی است که این ربات را به یک ربات منحصر بفرد تبدیل کرده است .

اما هدف نهایی از ساخت ربات چهارپا ساخت رباتی است که بتواند همانند حیوانات حرکت کرده و آنها را تحت تعقیب خود قرار دهد . چنین رباتی می تواند کاربرد هایی در زمینه حیوانات داشته باشد .

نظر شما در مورد ساخت ربات چهارپا چیست ؟ این ربات چه کاربرد های دیگری می تواند داشته باشد ؟

منبع : engadget

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا