Mihanpostپیشنهاد سردبیرمحيط زيست

فسیل دایناسوری چهار بال سیر تکاملی پرواز را رمزگشایی خواهد کرد ؟

دانشمندان با استفاده از لیزر نشانه‌هایی از بافت نرم در فسیل دایناسوری با چهار بال کشف کرده‌اند. محقان دانشگاه هنگ‌کنگ با همکاری دانشگاه لین‌ یی در چین با استفاده از روش تصویربرداری لیزری فلورسنس از ۹۹ نمونه فسیل‌های آنکیورنیس – نوعی پرنده باستانی با بدنی پوشیده از پر – عکاسی کردند. آن ها به کمک این روش جزئیاتی از بافت‌های نرم فسیل را مشاهده کردند که در نور معمولی مشخص نیست. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

محققان با روش جدید عکاسی لیزری از فسیل دایناسوری چهار بال توانستند شواهدی مستقیم از ساختار بال پرندگان در دایناسوها را بیابند. حال آن که پیش از این شناسایی ساختار بال با بررسی استخوان‌ ها غیر ممکن بود. تا به حال نیز ساختار بدن فسیل دایناسوری چهار بال نیز به طور غی رمستقیم و از مقایسه فسیل‌های به جا مانده با گونه‌های زنده حدس زده می‌شد.

در این شیوه از تصویربرداری از بافت نرم فسیل دایناسوری چهار بال مشخص شده است که دایناسوری که حدود ۱۶۰ میلیون سال قبل می‌زیسته است ، بسیاری از ویژگی‌های پرندگان امروزی را داشته و پاهای این دایناسور شبیه مرغ و دم آن نیز بلند و باریک بوده است و محققان نیز  با مطالعه فسیل دایناسوری چهار بال بر این باورند که این ویژگی‌ها میان پیرا پرندگان مشترک بوده است.

مشاهده تصاویر با کیفیت ، بازسازی شده دایناسور پرنده چهار بال

 

منبع  audubon

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا