Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

آیا رخداد نجومی ابر ماه حال بیماران روانی را بد می کند ؟!

رخداد نجومی ابر ماه بزرگترین ماه ۶۸ سال اخیر را در حالی می توان هم اکنون در آسمان دید که علاقمندان به علم نجوم و بسیاری از افراد کنجکاو بالاخره بعد از سال ها انتظار امشب چشم به آسمان می دوزند تا تصویری کمیاب از ماه را که در اصطلاح نجوم به ابر ماه مشهور است را رصد کنند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

یک شب در سال، ماه در نزدیک ترین فاصله خود با زمین قرار می گیرد که به این پدیده سوپرمون گفته می شود. ابرماه در سال جاری میلادی، در نزدیکترین فاصله خود با زمین در ۶۸ سال گذشته قرار می گیرد.

سوپرمون یا ابر ماه می تواند تا ۱۵ درصد روشن تر و ۷ درصد بزرگتر از ماه کامل معمولی باشند. هرچند کارشناسان می گویند با چشمان غیرمسلح این روشنایی بیشتر قابل تشخیص نیست.

رخداد نجومی ابر ماه

از ماه به عنوان بزرگترین جرم آسمانی قابل رویت از سطح زمین نام برده می شود و همواره پدیده ابرماه با خرافات زیادی پیوند خورده است و این در حالی است عده ای نیز عقیده دارند که در شب ماه کامل تعداد زایمانها بیشتر است یا افراد مبتلا به بیماریهای روانی در این شبها حالشان بدتر می شود و یا این که تعداد خودکشی در این شب بیشتر است. اما تحقیقات علمی نشان داده اند که چنین باورهایی ریشه علمی ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا