گوناگون

رسالت شاعر آیینی حفظ فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی یکشنبه شب در اختتامیه دومین کنگره ادبیات آیینی خراسان شمالی، اظهار داشت: شاعر متعهد، مسئول و خدا محور شاعری است که بتواند با شعرش در مقابل تهاجم دشمنان به فرهنگ اصیل ناب اسلام ایستادگی کند.

وی با بیان این که شاعر می تواند انقلاب آفرین باشد اگر در مسیری که قرآن تعیین کرده حرکت کند، افزود: شاعران کشور باید نقش والای خود را درک کرده و با تأسی از ارزش های اسلامی و قرآنی فعالیت کنند.

حجت الاسلام یعقوبی  با اشاره به عید سعید غدیر خم با بیان اینکه پیام غدیر شایسته سالاری است، اضافه کرد: خروجی موفق و محصول عالی، رسالت مکتب امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(ع) است.

وی گفت:  علت برگزاری جشن غدیر در بین مسلمانان جهان، دادن امانت به اهل آن بوده که بشریت بداند چگونه سبک زندگی‌اش را تنظیم کند تا در دنیا و آخرت به رستگاری برسد.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: شعر و اثری که در راستای فضایل انسانی باشد بسیار تاثیر گذار بوده و شعرا با شعرهایشان می توانند انقلاب به پا کنند.

قاسم جعفری اضافه کرد: شعرا همانطور که طبع لطیف دارند باید سعی کنند با شعر آیینی در مسیر درست در عین ظرافت صلابت هم داشته باشند.

6(8)

وی با اشاره به اینکه تاکنون فرهنگ و اصحاب آن به خوبی شناخته نشده اند افزود: مسئولین باید نگاهشان در مسیر حرکت و جهت دهی به وادی فرهنگ را به گونه‌ای تنظیم کنند که فرهنگ روز به روز بارورتر و پوینده تر شود.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار داشت: سطح آثار رسیده به دومین کنگره ادبیات آیینی استان نسبت به اولین کنگره که در اسفند ماه سال 90  برگزار شد از لحاظ کیفی در سطح مطلوب‌تری قرار داشت.

میثم مرادی بیناباج اضافه کرد: این موفقیت را مدیون همراهی شاعران و نویسندگان از کنگره اول تا کنگره دوم هستیم که با حضور خود در کارگاه‌های تخصصی شعر و داستان حوزه هنری به این کنگره رونق بخشیدند.

وی افزود: بعد از اعلام فراخوان کنگره 450 اثر از 127 هنرمند شاعر و نوسینده به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

وی گفت: در خلال برگزاری این کنگره که متبرک به نام اهل بیت معصومین(ع)هست پس از سال‌ها یاد عارف بجنوردی شاعر نامی خراسان شمالی که ثناگوی این خاندان کرامت بود با چاپ کتاب و ساخت سنگ یادبود زنده شد.

مدیر دفتر آفرینش های ادبی امور استان های حوزه هنری کشور نیز در این آیین گفت: خراسان شمالی دارای استعدادهای زیادی بوده و وجود این استعدادهای ناب وظیفه را بر ما مسئولین سنگین تر می‌کند.

کمال شفیعی افزود: به پاسداشت و شکرانه این نعمت باید برای بروز و ظهور این استعداد ها بستر سازی لازم انجام شود زیرا هنرمندان این استان شایسته توجه هستند.

وی تصریح کرد: مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور این آمادگی را دارد تا نهایت همکاری را برای برگزاری جشنواره‌های مختلف در بخش آیینی و کودک و نوجوان در این استان داشته باشد.

گفتنی است در این مراسم محمدجواد غفورزاده شفق، شاعر و پیشکسوت آیینی مطرح کشور و جمعی از شاعران استان در حضور مسئولین به شعر خوانی پرداختند و همچنین  نفرات برتر دومین کنگره ادبیات آیینی خراسان شمالی نیز معرفی و تجلیل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا