گوناگون

رشد شاخص های صنعتی و تجاری در دولت تدبیر و امید گذشته مشهود است

81216565 5787500

حسین ابویی مهریزی روز پنجشنبه در همایش روز ملی صنعت و معدن در ارومیه افزود: در این مدت از ابتدای شهریورماه سال گذشته تا پایان فروردین امسال، شاهد رشد هفت درصدی در واردات و شش درصدی در صادرات از کشور بوده ایم.

وی اضافه کرد: مراودات بین المللی بدون توجه همزمان به صادرات و واردات بهبود نمی یابد و باید در کنار توجه به صادرات کالا و خدمات، به واردات نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی، صدور پروانه بهره برداری واحد صنعتی را نشان دهنده به ثمر رسیدن سرمایه گذاری ها عنوان کرد و ادامه داد: از شهریورماه سال گذشته تا خرداد امسال، تعداد پروانه بهره برداری صادر شده در کشور چهار درصد رشد را نشان می دهد.

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همچنین در صدور جواز تاسیس به عنوان شاخص تمایل به سرمایه گذاری در کشور با رشد 11 درصدی رو به رو هستیم.

ابویی مهریزی از رشد قابل ملاحظه سفر هیات های سرمایه گذاری خارجی به کشور در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: ایران، فرصت های بسیار مهمی برای سرمایه گذاری در اختیار دارد که صاحبان صنایع دنیا نمی توانند به آنها بی تفاوت باشند و باید ما نیز زمینه های حضور و سرمایه گذاری آنان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به لزوم کار عملیاتی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور، افزود: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با سمینار، همایش و ارائه مقاله به فراموشی سپرده می شود و باید برنامه عملیاتی برای تحقق آن نوشته شده و در زمانهای مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: وضعیت فضای کسب و کار در کشور بسیار نامناسب است که برای این امر نیز برنامه عملیاتی ویژه ای داریم و امیدواریم بتوانیم رتبه نازل ایران را در این عرصه بهبود ببخشیم.

در این آیین، از تلاشگران عرصه صنعت و معدن با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

همه ساله دهم تیرماه به عنوان روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده و در روزهای نخست تیرماه، همایش هایی به این بهانه برای تجلیل از صنعتگران و معدنکاران برگزار می شود.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا