گوناگون

رشد هفت درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی از بندر شهید باهنر

81237526 5823228

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈقاسم عسکری نسبˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بندر شهید باهنر یکی از پایانه های دریایی مناسب در کریدور ترانزیت منطقه برای کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق می باشد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 13 هزارو 287 دستگاه خودرو نیز از طریق این بندر ترانزیت شده است.

وی تصریح کرد: بندر شهید باهنر با برخورداری از سالن مسافری بین المللی استاندارد علاوه بر میزبانی از کشتی های سطح کروز، سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشـگر و مسـافر بین المللی است به طوری که سفرهای دریایی خارجی به صورت هفتگی از این بندر انجام می شود.

عسکری نسب خاطرنشان شد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفت هزارو 700 مسافر در قالب 96 سفر در مسیر دریایی بندر شهید باهنر و کشورهای حوزه خلیج فارس جابه جا شده اند.

معاون دریایی و بندری بندر شهید باهنر با اشاره به فراهم کردن زیرساخت های لازم برای فعالیت های دریایی و بندری صاحبان کالا در این بندر اظهار داشت: تعمیرات اساسی شش اسکله بتنی در حال انجام است که حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لازم به ذکر است، بندرشهید باهنر با 12 پست از انواع مختلف اسکله ، انبارهای سقف دار و باراندازهای استاندارد مکان مناسبی برای عبور محموله های صادراتی و وارداتی در بندرهای جنوبی کشور است .ک/3

7198/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا