گوناگون

رضا کیانیان: کار هنری نوعی کار دینی است/ مدیون هنرمندان مشهد هستم

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون کشور رضا کیانیان با عنوان “آن‌سوی حرکت و بزرگداشت رضا کیانیان” شب گذشته در جمع هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری استان در محل هتل پارس مشهد برگزار شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در این همایش با اشاره به جایگاه هنرمندان در کشور ابراز کرد: اعتلای هنر را به هنرمندان و به خصوص رضا کیانیان که امروز سالگرد تولد وی است، تبریک می‌گوییم.

عفت شریعتی عنوان کرد: سیر تکاملی هنر اصیل اسلامی، الهام‌بخش هنر برگزیده و مورد نیاز کشور است و در حالی که مشهد پیشانی نظام است، می‌تواند کانون اعتلای هنر اصیل اسلامی و ایرانی باشد.

وی تصریح کرد: نقش‌آفرینی‌های رضا کیانیان در سیر تکاملی این هنر می‌تواند تجلی‌بخش هنرهای مختلف نمایشی باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان ایمکه در مشهد همه شهردندان توجه ویژه‌ای به هنر و هنرمندان دارند، افزود: هنر می‌تواند مضامین معرفتی را به همه شهروندان به خصوص هنرمندان نشان دهد.

در دولت تدبیر و امید نا امیدی معنا ندارد

در ادامه این همایش رضا کیانیان گفت: مشهد ظرفیت بالایی در پرورش هنر دارد وامیدوارم این شهر به مرحله‌ای برسد که بهترین و پیشرفته‌ترین سالن‌های سینما و تئاتر را در کشور را داشته باشد.

IMG14430349

وی با اشاره به دولت تدبیر و امید عنوان کرد: امید در بین مردم به چشم می‌خورد ناامیدی در این دولت معنایی ندارد و مسلما در آینده اتفاقات بهتر و با کیفیت بیشتری رخ خواهد داد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر کشور افزود: همه ما گوشه‌ای از کار را گرفته‌ایم اما برخی بیشتر پشت ویترین قرار گرفته‌ و بیشتر دیده می‌شوند.

کیانیان ضمن تشکر از بچه‌های تئاتر مشهد عنوان کرد: هر چه دارم و آموختم با کمک آنها بوده است و اگر امروز اینجا ایستادم به نمایندگی از تمام بچه‌ها تئاتر مشهد ایستاده‌ام.

وی با بیان اینکه تئاتر مشهد به کسانی چون محمدعلی لطفی مقدم مدیون است، ابراز کرد: در دهه 50 تنها چند شهر در ایران تئاتر فعال و پویای داشتند که مشهد، جزء این شهر ها بود.

این هنرمند پیشکسوت مشهدی با بیان اینکه روی تمام هنرمندان مشهد را می‌بوسم چون مدیون آنها هستم، افزود: بچه‌های تئاتر مشهد در هر زمان و هر مکانی که عرصه‌ای فراهم باشد می‌درخشند.

کسی که کار هنری می‌کند به نوعی کار دینی انجام داده است

کیانیان با بیان اینکه مشهدی بودن برایم افتخار است، اظهار کرد: در مراسمی که سرود ملی ایران و نوای زیارت خاص امام رضا(ع) پخش می‌شود دلم می‌تپید و این برایم افتخار بزرگی است که به این خاک تعلق دارم.

وی ابراز کرد: نمی‌شود هنر را به هنر دینی و غیردینی تقسیم کرد چرا که هنر دین و دین هنر است و هرکس که کار هنری انجام می‌دهد به نوعی کار دینی انجام داده است.

این بازیگر مطرح کشور عنوان کرد: به اعتقاد من هنر خلاقیت است و خلاقیت یکی از اصلی‌ترین صفات خداوند رحمان است.

منبر و عرصه تئاتر و تلویزیون به یک اندازه در فرهنگ‌سازی موثرند

کیانیان ابراز کرد: منبر و عرصه تئاتر و تلویزیون هر دو به یک اندازه در فرهنگ‌ سازی موثرند و اگر در قدیم تنها پای منبرها مردم را به راه راست هدایت می‌کردند امروز سینما و تئاتر هم مانند منبری هستند که مروج فرهنگ انسانیت و اخلاق هستند.

وی با بیان اینکه هنر با معنویت یکی است ادامه داد: وقتی می‌گویند مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام است این پایتخت معنوی باید پایتختی هنری باشد و تمام تجلیات مادی و معنوی در آن وجود داشته باشد.

کیانیان افزود: مشهد باید بهترین سینما‌های کشور، بزرگترین گالری‌ها و نمایشگاه‌ها و امکانات هنری را داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت اطراف حرم رضوی عنوان کرد: متأسفانه با گذشت سالها هنوز اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) وضعیت مناسبی ندارد و اطراف آن مخروبه است، امیدوارم روزی فرا برسد که طرح گسترش حرم به پایان خود برسد تا شاهد آراستگی نهایی این مکان مقدس باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا