گوناگون

غبار فراموشی بر پروژه‌های فرهنگی مازندران/ حال ناخوش کاغذی‌ها و پا به توپی مجلسی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، سفر دو روزه اعضای کمیسوین فرهنگی مجلس به مازندران از صبح پنجشنبه کلید خورد و نمایندگان مجلس از پروژه های مختلف استان بازدید کردند.

بازدید از یکی از چهار کارخانه صنایع کاغذ و چوب از برنامه های صبح روز پنجشنبه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بود و به اعتقاد، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، حال و روز سه کارخانه دیگر صنایع کاغذ چندان خوش نیست.

حال ناخوش کاغذی ها

حجت الاسلام علی سالک در حاشیه بازدید از این کارخانه به خبرنگار مهر، با بیان اینکه چهار کارخانه صنایع کاغذ در کشور وجود دارد گفت: این کارخانه در مازندران، پارس، کارون و مراغه وجود داشته که بیشتر آنها تعطیل هستند.

وی افزود: یکی از کارهایی که باید در دستور کار قرار گیرد، احیای کارخانجات کاغذ در کارون و مراغه است و کارخانه کاغذ مازندران نیز باید تولیدش افزایش یابد.

سالک، ضعف حمایت از تولید ملی، چشم دوختن به واردات کاغذ، افزایش قیمت کاغذ، عدم حمایت مسئولان، اعتماد نکردن مسئولان به این صنعت و کمبود مواد اولیه از جمله مشکلات فراروی این صنعت است.

مصطفی روغنی مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازنران نیز به خبرنگار مهر می گوید: شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران بزرگترين توليد كننده كاغذ در ايران با ظرفيت مجموعاً 175 هزار تن شامل 90 هزار تن كاغذ روزنامه و چاپ و تحرير و 85 هزار  تن كاغذ فلوتينگ تولید می کند.

وی اظهار داشت: ۶۰۰ ميليون دلار آمريكا شامل سرمايه گذاری ريالی و ارزی و هزينه های فاينانس حجم سرمایه گذاری این شرکت است.

بازدید از آستانه امامزاده عباس ساری از دیگر برنامه های کمیسوین فرهنگی مجلس در مازندران بوده است و علی مطهری ،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از امامزاده عباس (ع) شهرستان ساری گفت : برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف در سطح ملی مثل برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در ارتقا فرهنگ اسلامی مردم و آشنا شدن مردم با معارف اسلامی دارد نقش بسیار چشمگیری داشته است.

علی مطهری در ادامه با مثبت دانستن عملکرد اوقاف در سطح داخلی افزود: اینکه امروز ما می بینیم نه تنها امامزادگان صرفا محل زیارت نیستند و با مدیریت سازمان اوقاف ، برنامه های آشنایی با قرآن و برنامه دعای ندبه و دعای کمیل و .. و سخنرانی و بیان معارف اسلامی در این اماکن برگزار می گردد این امر بسیار مثبتی است.

IMG09380073

وی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی و دینی در بقاع متبرکه می تواند در تهذیب اخلاق و آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ و معارف اسلامی بسیار موثر باشد.

پا به توپی مجلس ها و بازدید از استادیوم و پیست

پروژه‌های ورزشی نیمه کاره مقصد دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس بوده است و نمایندگان مجلس پا به روی پیست بین المللی دوچرخه سواری و استادیوم شش هزار نفری ساری گذاشتند.

غلامرضا سعادتمند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در حاشیه این بازدید به خبرنگار مهر گفت: با توجه به شرایط خاص استان مازندران در زمینه وجود قهرمانان و استعدادهای فراوان قهرمانی در بین جوانان ؛ و مضافا نداشتن یک سالن مناسب مسابقاتی در استان برای میزبانی رقابتهای بزرگ آسیایی و بین المللی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس انتظار می رود تا در خصوص تخصیص اعتبار مناسب برای سرعت بخشیدن به روند ساخت این پروژه ملی که آرزوی همه مردم ورزش دوست و ولایتمدار مازندران است ؛ عنایت ویژه ای را داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم تسریع در ساخت و تکمیل اولین سالن سرپوشیده بین المللی دوچرخه سواری کشور که در ساری در حال ساخت است تاکید کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران همچنین گفت : با توجه به اظهارات شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی مبلغ 300 میلیارد ریال برای سالن 6 هزار نفری و مبلغ 200 میلیارد ریال برای تکمیل پیست دوچرخه سواری مورد نیاز است که با توجه به سیستم تزریق قطره چکانی بودجه در سنوات گذشته تکمیل این پروژه ها ممکن است سالها به طول بیانجامد.

مجتمع فرهنگی ساری با 86 درصد پیشرفت نیمه کاره است

بازدید از مجمتع فرهنگی و هنری کردان ساری مقصد دیگر اعضای کمیسون فرهنگی مجلس بوده که به گفته مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران حدود شش میلیارد تومان برای تجهیز این مجتمع نیاز است.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه، طرحی که 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، حیف است که نیمه کاره مانده است و امیدواریم هر چه زودتر به بهره برسد، زیرا هنرمندان نیاز مبرم به ساخت این مجتمع دارند.

وی گفت: ساری مرکز استان بوده و نیاز است که نسبت به تسریع در تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری اقدام شود و می ارزد که روی این طرح هزنیه شود.

مسجد تاریخی که تشنه مرمت است

مسجد تاریخی فرح آباد ساری که بازمانده از آثار تاریخی و اسلامی در مرکز استان مازندران و حال و روز خوبی ندارد، دیگر مقصد اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نگاه ما در میراث، حفظ، مرمت و احیاست و اگر موفق شویم اعتبارات لازم برای مرمت مسجد تاریخی فرح آباد داشته باشیم نسبت به مرمت آن اقدام می کنیم.

دلاور بزرگ نیا افزود: با حمایت مسئولان، مسجد تاریخی فرح آباد با مرمت دوباره به مسجد و مدرسه تبدیل می شود و شهر فرح آباد به عنوان نگینی در دوره صفویه بوده است.

ساحل گردی مجلسی ها

بازدید از طرح دریای سالمسازی فرح آباد ساری دیگر مقصد تور فرهنگی مجلس به مازندران بوده است و نمایندگان با مشکلات و مسائل موجود در این طرح ها آشنا شدند.

علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در حاشیه این بازدید به خبرنگار مهر می گوید: 82 طرح سالمسازی دریا در استان فعال است و در تلاش هستیم تا شیوه نامه ای ساماندهی امور دریا تدوین کنیم.

وی افزود: در جلسات اعضای ساماندهی ستاد سواحل این شیوه نامه مطرح شده و د اکنون در قالب دستور العملی در دست اجراست.

وی یکی از مشکلات را کمبود ناجیان غریق بیان کرد و گفت: این کمبود امسال جبران شد و 30 درصد به ظرفیت ناجیان غریق افزوده شده است.

مازندران 338 کیلومتر نوار ساحلی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا