گوناگون

رفتار متخلفان در فضای مجازی زیر ذره‌بین پلیس فتا

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی گفت: افرادی که به قصد انجام کارهای مجرمانه قدم در قدم در این فضا می‌گذارند باید بخاطر داشته باشند که رفتار و کردار آنها زیر ذره‌بین پلیس قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ محمد قاسملو با تاکید بر مطلب فوق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتقاء سطح آگاهی مردم و بیان دغدغه‌های فضای مجازی از اهداف پلیس فتا است.

وی تشریح کرد: خانواده در بحث استفاده از اینترنت به دو گروه تقسیم می‌شوند، گروه اول خانواده‌هایی که آگاهی و دانش کافی استفاده از اینترنت را ندارند و گروه دوم که دانش و آگاهی استفاده از اینترنت را داشته و در بحث استفاده صحیح از اینترنت فرزندان خود را همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی در این خصوص موفق هستند که بتوانند ضمن اعتمادسازی در بین فرزندان، زمینه استفاده صحیح و درست را در این فضا از کودکی به آنها آموزش دهند.

قاسملو افزود: اقدامات و عملکرد کاربران در این فضا مستندسازی شده و نگهداری می‌شوند. افرادی که به قصد انجام محتوای مجرمانه قدم در این فضا می‌گذارند باید بخاطر داشته باشند که رفتار و کردار آنها زیر ذره‌بین پلیس قرار دارد.

این مقام انتظامی تشریح کرد: خوشبختانه در طی سه سال تنها دو نفر از متهمان حوزه پلیس فتا دست به تکرار جرم زده‌اند که در مقایسه با فضای حقیقی که تکرار جرم به کرات از طرف مجرمان سابقه‌دار مشاهده می‌شود، در سطح خیلی پایین بوده و به نظر می‌رسد کاربران فضای مجازی به جهت ناآگاهی از قانون اقدام به تخلف می‌کنند.

وی تشریح کرد: متاسفانه تعدادی از کاربران از این فضا در جهت انتقام‌جویی و مسائل شخصی دیگر استفاده می‌کنند که ضمن ضربه زدن به خود و جامعه، اعتماد مردم را از استفاده این فضاها سلب می‌کنند.

وی گفت: کارشناسان این پلیس برابر وظایف ذاتی در این فضا گشت مجازی خود را انجام می‌دهند و در صورت مشاهده سایت و یا صفحات حاوی محتوای مجرمانه، با هماهنگی مقام قضایی برخوردهای لازم با آنها انجام می‌شود.

قاسملو خاطرنشان کرد: به کاربران توصیه می‌شود از عضویت، بازدید و فعالیت در سایت‌های غیراخلاقی و غیرقانونی خودداری کرده و سعی کنند بهره‌مندی مثبت از اینترنت را یاد گرفته و به دوستان خود آموزش دهند.

رئیس پلیس فتا استان از آمادگی این پلیس جهت ارائه مشاوره در امر فضای مجازی و تقویت ارتباط با مردم خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند با تماس تلفنی ضمن همکاری با پلیس فتا از طریق شماره 197 نیز پیشنهاد و انتقادات خود را با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا