گوناگون

رفع مشکلات دانش آموزان نیازمند با برگزاري جشن عاطفه ها

به گزارش خبرنگار مهر، جواد علوانیان در آئین زنگ جشن عاطفه ها که پیش از ظهر چهارشنبه در دبستان دخترانه شهیده سحر بناری‌ پور آبادان برگزار شده بود اظهار کرد: جشن عاطفه ‌ها یک مراسم ملی و مذهبی است و دانش آموزان کمک به هم نوع خود را یاد می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: آئین جشن عاطفه‌ ها در هیچ کشوری وجود ندارد و فقط در کشور ایران برگزار می‌شود. دانش آموزان از هم اکنون باید به فکر جشن عاطفه ‌های سال آینده باشند و در آن فعال‌ تر از امسال شرکت کنند.

علوانیان افزود: ممکن است برخی دانش آموزان به کتاب و البسه نیاز داشته باشند ولی با توجه به غروری که دارند نتوانند مشکل خود را نزد سایرین مطرح کنند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان بيان کرد: خداوند در قرآن به انفاق توصیه کرده است و همه دانش آموزان باید این موضوع را درک کنند. از معلمین درخواست می‌شود هدف از برگزاری این جشن را به خوبی برای دانش آموزان شرح دهند.

وي تصریح کرد: عاطفه یعنی اینکه نسبت به دیگران احساس مسئولیت کنیم.

کمک های مردمی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد

مسعود رحيمي مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آبادان نيز در اين مراسم عنوان كرد: زنگ عاطفه‌ ها پیامد و هدف مهمی دارد که آن هم کمک به هم نوع است.

وي افزود: در دین مبین اسلام اشاره‌ های زیادی در خصوص انفاق و کمک به دیگران شده است. از معلمان انتظار می‌رود به دانش آموزانی که البسه مناسبی نداشته و نيازمند هستند کمک شود. کمک‌ های نقدی مردم مستقیما به خود مدیران داده می‌شود زیرا آن‌ ها در خصوص وضعیت مالی دانش آموزان بيشتر اطلاع دارند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آبادان در پايان گفت: انتظار می‌ رود جشن نیکوکاری در همه مدارس فرهنگ سازی شود تا بتوان این حرکت حسنه را به نحو شایسته اجرا کرد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا